וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מגזין TheMarker מפרסם: 75% סבורים שהם צריכים יותר ממיליון דולר כדי לפרוש בנוחות

מייקי דגן

6.12.2005 / 15:46

התשובות לסקר שערך מגזין TheMarker, בהחלט אופטימיות: כ-45% מהנסקרים מאמינים שניתן להכות את הבורסה ובכך לצבור את ההון הרצוי; 49% מהנשאלים סבורים שההשקעה הטובה ביותר ב-2006 תהיה הבורסה בתל אביב; כ-72% חושבים שב-2006 הבורסה תעלה ב-15%-10%



אנשים אופטימיים גולשים באתר TheMarker, לפחות אם לשפוט על פי תשובותיהם לסקר מגזין TheMarker על הדרך לפרוש בעושר ובאושר.



קרוב ל-75% מהמשיבים סבורים שכדי לפרוש בנוחות הם צריכים מיליון דולר ומעלה. רובם - כ-43%, סבורים שהם צריכים כמיליון דולר. כ-22% קבעו שהם זקוקים ל-3 מיליון דולר וכ-8% אמרו שהם יזדקקו לסכום הגדול מ-5 מיליון דולר. כ-26% היו צנועים יחסית ואמרו שהם זקוקים לפחות לחצי מיליון דולר. תחשיב שבוצע בגיליון דצמבר של מגזין TheMarker, אגב, מדבר על 2 מיליון דולר כדי לעמוד בתוכנית שאפתנית לשנות הפרישה - לחיות מהריבית ולהוריש את הקרן.



שאלנו את הגולשים גם האם אפשר להכות את הבורסה, מתוך הנחה שזו אחת הדרכים הבודדות בהן ניתן לצבור הון כזה. זו שאלה שאנו עוסקים בה בהרחבה בגיליון שראה אור בימים אלה. גם במקרה זה גילינו אופטימיות יתרה: כ-45% מהנסקרים סברו שניתן להכות את הבורסה. 20% בחרו בתשובה שאמרה כי אפשר להכות את הבורסה - אבל הברוקרים והבנקים גורפים את כל הרווח. כ-14% קבעו שאפשר לעשות זאת רק בעזרת מידע פנים, ו-7% הנותרים השיבו שהבורסה היא קזינו וביצועי התיק שלך תלויים לפיכך במזל טהור.



והממצא האחרון של הסקר הוא שלא סתם מפזרים בימים אלה פסלים של פרים ברחבי תל אביב - הרוח העולה מהסקר היא פרית ללא ספק: 49% מהנשאלים סבורים שההשקעה הטובה ביותר ב-2006 תהיה הבורסה בתל אביב, 37% סבורים שעדיף יהיה להשקיע בשנה הקרובה באג"ח ובמניות בחו"ל. רק 9% סבורים שהדולר יהיה ההשקעה האטרקטיבית ו-5% יהמרו על אג"ח בתל אביב בתור האפיק המניב ביותר.



בהתאמה, גם התחזיות לגבי העליות בבורסה ב-2006 אופטימיות: כ-72% סבורים שהיא תעלה ב-15%-10%, כ-16% צופים שהיא תדשדש במקומה, כ-8% חוזים ירידות של 20%-15%, ו-3.5% צופים מפולת של יותר מ20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully