וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שגייסה 50 מיליון דולר מיסטיקום נמכרת לטרנסוויץ' ב-5.5 מיליון דולר בלבד

עודד חרמוני

6.12.2005 / 15:49

כך נודע ל-TheMarker; חברת השבבים שזוהתה עם היזם דוד אלמגור לא הצליחה לגייס 15 מיליון דולר שתיכננה לגייס מאז תחילת 2004



שמונה שנים לאחר שהוקמה ואחרי ששרפה 50 מיליון דולר - חברת השבבים מיסטיקום נמכרת ב-5.5 מיליון דולר בלבד לחברת טרנסוויץ', כך נודע ל-TheMarker. בחברה סירבו להגיב.



ב-2003 התפרסמו ידיעות כי גלובספן-ויראטה, שנמנתה על לקוחות החברה (שהתקינה את השבבים של מיסטיקום במודמי הDSL שלה), מנהלת עימה מגעים לרכישתה ב-80 מיליון דולר (פי 20 ממחיר המכירה שלה עתה), אולם מגעים אלו לא הבשילו מעולם.



מיסטיקום, אותה הקימו יוצאי חברת נשיונל סמיקטונדקטור בראשם דוד אלמגור ששימש כמנכ"ל החברה עד שהוחלף לפני כשנתיים על ידי המנכ"ל האמריקאי-הודי נייל ואסנט, פיתחה שבבים מהירים לשוק התקשורת למערכות תקשורת מהירות. החברה נחשבה במשך שנים לאחת ההבטחות הגדולות של ההיי-טק הישראלי, אך אף פעם לא הצליחה לעמוד מאחורי הציפיות שנתלו בה. המכירות שלה ב-2004, שבע שנים לאחר הקמתה, הסתכמו ב-10 מיליון דולר, למרות הצהרות של אלמגור ב-2003 כי עד 2007 יגיעו מכירותיה לכ-100 מיליון דולר.



בין לקוחות החברה היו אינפיניון, יבמ, פיליפס ו-TI שמשתמשים בשבבי החברה להטמעה
בנתבים, מתגים, ממירים דיגיטלים ומודמי DSL. למרות שהושקעו בה 50 מיליון
דולר במהלך השנים על ידי שורה של קרנות בהן פיטנגו, גיזה, כור וכן משקיעים אסטרטגים כמו סיסקו, פיליפס ו-TI, היא נקלעה בשנה האחרונה למחסור במזומנים ולא הצליחה לגייס סבב בהיקף של 15 מיליון דולר שביקשה לגייס. גיוס ההון האחרון של החברה נערך ב-2004.



ל-TheMarker נודע, כי את חברת מיסטיקום ייצגו עוה"ד ברי לבנפלד ובן סנדלר, מיגאל ארנון ושות', את טרנסוויץ' ייצג עו"ד עידו צמח מגולדפרב-לוי-ערן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully