וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קומברס עולה ב-1% לקראת פרסום הדו"חות

עומרי כהן

6.12.2005 / 23:10

ורינט מוסיפה 0.1% - תפרסם גם היא את תוצאותיה לאחר הסגירה. טבע עולה ב-0.9% לאחר ירידה של 0.5% אמש

בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים. מדד נאסד"ק עולה ב-0.5% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.3%. בקרב המניות הישראליות נסחרת קומברס בעלייה של 1%, לקראת פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי, לאחר סיום המסחר. החברה הבת, ורינט, שתחשוף גם היא את הדו"חות הרבעוניים, מוסיפה 0.1%. טבע עולה ב-0.9% לאחר שהתממשה אתמול בירידה של 0.5%.

סקירת טרום מסחר

אמש ירדו המדדים המובילים על רקע זינוק במחיר הנפט, שנדבק לרמת 60 דולרים לחבית. מדד נאסד"ק ירד ב-0.7% ל-2,257 נקודות ומדד דאו ג'ונס איבד 0.4% ל-10,835 נקודות.

כשבוע אל תוך החודש האחרון של השנה, עדיין מציגים המדדים המובילים עליות בשיעורים נאים, כשמדד נאסד"ק ו-S&P מטפסים כ-1% והדאו מפגר אחריהם עם עלייה צנועה של 0.3%.

עליות אלה זכו לאחרונה לגיבוי מצד אבי ג'וזף כהן, אסטרטגית המניות הראשית של בנק ההשקעות גולדמן סאקס. ג'וזף כהן צופה עלייה של 11% בדאו ג'ונס ו-S&P 500 עד סוף 2006 וכי המניות יהיו השקעה עדיפה על אג"ח. עוד חוזה כהן כי כלכלת ארה"ב תמשיך להפגין צמיחה עקבית ובת קיימא למרות העלאת הריבית וכי אין סיכוי למיתון בארה"ב בעתיד הנראה לעין. בנוסף, אמרה כי מאזניהן של חברות אמריקאיות השתפרו והם נראים בריאים וכי למרות הירידה בקצב הצמיחה של רווחי החברות, המניות צפויות להמשיך לעלות.

היום יורד מחיר הנפט הגולמי עלה כ-0.5% ל-59.6 דולר מה שמאפשר כשעתיים לפני תחילת המסחר לעליות קלות של עד 0.2% במדדים, לפי החוזים. בזירת המקרו יתפרסם לפני המסחר פריון הייצור לרבעון השלישי, שעשוי לעלות 4.6%, הקצב המהיר מזה כשנה. לאחר הפתיחה יפורסמו נתונים לגבי הזמנות מבתי חרושת לחודש נובמבר.

קומברס, שאמרה היום כי היא עשויה להעביר לישראל חלק מחטיבת הבילינג שנמצאת כיום בארה"ב, העלתה את התחזיות לרבעון השלישי לאחר הרבעון המוצלח הקודם, והיא צפויה להציג הכנסות של 291 מיליון דולר. תחזית רווחי הפרופורמה למניה עומדת על 15 סנט. תחזית הממוצע של האנליסטים מראה ציפיות זהות.

תחזית ממוצעת לחברה הבת ורינט עומדים על 26 סנט למניה, תחת הכנסות של 77.3 מיליון דולר. התחזית לחברה הבת האחרת, אולטיקום, עומדת על רווח של 9 סנטים למניה, והכנסות של 15.8 מיליון דולר. גיוון אימג'ינג, שאיבדה מאז תחילת השנה כ-30% מערך מנייתה, בין היתר על רקע שתי אזהרות רווח רצופות ומעבר להפסד ברבעון השני, צפויה להינות מיום חיובי. החברה הודיעה הבוקר כי קיבלה אישור ממינהל התרופות והמזון האמריקני (ה-FDA) לשיווק הגירסה המתקדמת ביותר של תוכנת הרפיד שלה, המשמשת ככלי דיאנוסטי לקריאה ולתרגום של הפילקם, גלולת המצלמה שלה.

טבע דיווחה אמש לפני תום המסחר כי קיבלה מה-FDA אישור סופי לשיווק טבליות ה-Ribavirin מתוצרתה, במינון של 200 מ"ג, לטיפול בחולים כרוניים של צהבת C. טבליות הריבוירין הן גירסתה הגנרית של טבע לטבליות ה-Copegus של חברת רוש. מכירות התרופה המקורית נאמדות בכ-203 מיליון דולר בשנה. טבע הודיעה כי תחל לשווק את התרופה בארה"ב באופן מיידי. היום נודע כי יוסי מימן, המחזיק 30% מחברת הגז EMG, ימכור 2% מאחזקותיו לחברת אמפל שבשליטתו תמורת 30 מיליון דולר. העסקה משקפת שווי של 1.5 מיליארד דולר ל-EMG ושווי של 500 מיליון דולר לאחזקתו של מימן בה. שווי אמפל נחתך בחצי בארבע השנים האחרונות. אולם, נראה כי מימן עדיין מאמין באמפל, ואמר: "אמפל של היום היא פלטפורמה נקייה וממוקדת הרבה יותר". נראה אם המשקיעים יתרשמו מכך בתקופה הקרובה.

אמש זינקה אורכית 7.8% על רקע המלצה מ-RBC. בכך, השלימה עלייה שבועית של כ-24% ומעניין יהיה לעקוב אחריה גם היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully