וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב אנונימי גרם לדחיית הדיון במועמדותו של בן נון לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל

שרון קדמי

6.12.2005 / 16:09

כך נודע ל-TheMarker; לפני כחודש וחצי אישר דירקטוריון חברת החשמל את מינויו של בן נון, מנכ"ל מפעלי ים המלח לשעבר, לתפקיד המנכ"ל הבא במקומו של המנכ"ל הפורש, ד"ר יעקב רזון



מכתב אנונימי שהוצג בפני הוועדה לבחינת מינויים בשירות הציבורי בראשותו של השופט (דימוס) יצחק רביבי, גרם להסרת הדיון ברגע האחרון במועמדותו של אורי בן נון לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, כך נודע ל-TheMarker.



הדיון, שהיה אמור להתקיים אתמול (ב'), לא התקיים בעקבות המידע החדש שהגיע, והוועדה החליטה לבחון את מועמדותו נוכח מידע זה.



לפני כחודש וחצי אישר דירקטוריון חברת החשמל את מינויו של בן נון, מנכ"ל מפעלי ים המלח לשעבר, לתפקיד המנכ"ל הבא במקומו של המנכ"ל הפורש, ד"ר יעקב רזון, שיסיים קריירה של 45 שנה בחברה. בן נון נבחר ברוב של שבעה קולות מול חמישה. לאחר אישור הדירקטוריון הועברה מועמדותו של בן נון לאישור ועדת רביבי ולאחר מכן היא צפויה להגיעה לאישור שרי התשתיות והאוצר.



שר התשתיות לשעבר, בנימין בן אליעזר, ושר האוצר המכהן, אהוד אולמרט, התנגדו למועמדותו של בן נון. שני השרים רצו למנות לתפקיד את סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף (מיל.) גבי אשכנזי, שנהנה גם מתמיכתם של ראש הממשלה אריאל שרון ושר הביטחון שאול מופז. גם יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, שלמה רוטמן, מתנגד למינוי של בן נון, אך הוא ציין כי הוא מכבד ומקבל את החלטת הדירקטוריון.



בן נון כיהן במשך שבע שנים כמנכ"ל מפעלי ים המלח, שהיתה אז בשליטת משפחת אייזנברג. בשבועות שלפני הדיון בדירקטוריון חברת החשמל הופעלו לחצים כבדים מצד בכירים בקבוצת אייזנברג שעבדו עם בן נון, ואשר טענו כי אינו מתאים לתפקיד. בנוסף התקיימה פעילות נמרצת של גופים שונים, בהם עסקיים וממשלתיים, נגד מינויו של בן נון. בין השאר נשלח חומר ארכיוני רב ומכתבים לשרים ולחברי הדירקטוריון נגד מינויו של בן נון. לטענת הגורמים, בן נון הסתכסך עם דירקטוריונים בעבר וקיבל החלטות שאינן ענייניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully