וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BDI: הרעה במוסר התשלומים של ענף הליסינג בחודש נובמבר כתוצאה מדחיית עסקאות

נתן שבע

6.12.2005 / 16:27

תהילה ינאי - מנכ"ל משותף ב-BDI העריכה כי אין מדובר במגמה של הרעה בענף וכי מוסר התשלומים יוטב; מספר ימי האשראי בפועל ירד בנובמבר ל-98 לעומת 100 בחודש אוקטובר



הרעה במוסר התשלומים של ענף הליסינג בחודש נובמבר, ההשכרה והשירותים הפיננסיים בעקבות ההפחתה במיסוי על הרכבים שנכנסה לתוקף בראשון בדצמבר, כך לפי כלכלני BDI. להערכתם ההוזלה הצפויה הביאה לירידה בהיקף המכירות של חברות הליסינג בשל דחיית עסקאות מצד הצרכנים עד להפחתת המיסים בפועל.



בחודש נובמבר הצטרף הענף לרשימת הענפים עם מוסר התשלומים הרע ביותר עם 35 ימי פיגור, בהשוואה ל-20 ימים בלבד בחודש אוקטובר ולעומת 10 ימים של המשק כולו. תהילה ינאי מנכ"ל, משותף ב-BDI, העריכה כי ענף הליסינג הוא ענף חזק מספיק ומוקדם עדיין להסיק מחודש אחד על מגמה של הרעה. היא הוספיה כי המצב יוטב לדעתה בחודשים הקרובים.



לאחר שבחודש אוקטובר נעצרה מגמת ההרעה שאפיינה את החודשים האחרונים במוסר התשלומים במשק הישראלי ונרשמה הטבה קלה, בחודש נובמבר רשם המשק הישראלי הטבה של יומיים נוספים בסך ימי האשראי בפועל (ימי פיגור וימי אשראי בהסכמה). בחודש נובמבר עמד מספר ימי האשראי בפועל על 98 ימים (88 ימים בהסכמה והיתרה בפיגור), בהשוואה ל-100 ימים (89 ימים בהסכמה ו-11 בפיגור) בחודש אוקטובר ול-102 ימים בספטמבר.



על אף ההטבה במוסר התשלומים בשלושת החודשים האחרונים, צפויה הרעה במוסר התשלומים וגידול ניכר במספר השקים החוזרים, לפחות בטווח הקצר, כתוצאה מיישום ההוראות שייכנסו לתוקפן בינואר 2006, מעריכים ב-BDI. הוראות בנק ישראל מחייבות את כלל הציבור להגדיר את מסגרת האשראי שלהם בבנקים. עוד העריכה ינאי, כי מספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה צפוי לגדול כתוצאה מלחץ שיופעל על הספקים להגדלת ימי האשראי.



להערכתה ההטבה שנרשמה החודש במספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה נובעת, ככל הנראה, מזהירות בה נוקטים הספקים לקראת החלתו של חוק מסגרות האשראי בינואר 2006 על ידי הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully