וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה את חוק הקרינה הבלתי מיינת לקריאה שנייה ושלישית

ערן גבאי

6.12.2005 / 17:33

נציגי החברות הסלולריות נטשו בזעם את הוועדה, לאחר שאתמול התגבשה הצעת החוק - מבלי שהיו מעורבים; ביום ראשון תובא הצעת החוק לדיון בוועדת שרים בממשלה



ועדת הכלכלה והפנים של הכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את חוק הקרינה הבלתי מיינת. במהלך הישיבה נטשו אותה בזעם נציגי החברות הסלולריות, לאחר שהתגבשה אתמול הצעת החוק מבלי שהחברות הסלולריות ידעו על כך או הוזמנו ליטול בה חלק. ביום ראשון הקרוב אמורה הצעת החוק לעלות לדיון בוועדת שרים בממשלה.



על פי החוק, יידעו את הציבור בעת הקמת אנטנה סלולרית ובידי הרשות המקומית תהיה הסמכות למנוע הקמת אנטנות סלולריות בקרבת מקומות רגישיים כמו בתי חולים ובתי ספר. למעשה, מקבל משרד הפנים את מלוא הסמכויות לעניין זה.



מנכ"לי חברות הסלולר עוד פנו באחרונה לראש הממשלה בדרישה לעצור את הפופוליזם בכנסת, כדבריהם, המוביל לפגיעה אנושה ביכולת החברות להמשיך ולפרוש תשתית תקשורתית, ולעכב את הגשת הצעת החוק הממשלתית בנושא לקריאה שנייה ושלישית, אך פנייה זו לא הועילה.



חברות הסלולר רואות את ההצעה כמחטף בשלוש נקודות: העברת הפונקציה המקצועית הקובעת לעניין הקרינה מהמשרד לאיכות הסביבה למשרד הפנים, שדעתו אינה נוחה מהמלצות ועדת המנכ"לים; הוצאת רשות החשמל מהצעת החוק; וכן בכך שמשרד הפנים יקבל כעת לסמכותו המלאה את עניין הצבת האנטנות, ודעתו בעניין גובה השיפוי שיושת על חברות הסלולר מסך גובה הפיצוי לירידת ערכן של דירות שנפגעות מהימצאות אנטנות סלולריות בקרבתן ידועה ומגיעה ל-80%.



"את המלצות ועדת המנכ"לים לעניין פרישת האנטנות ניתן לזרוק לפח", אמר טל זילברשטיין נציג פורום החברות הסלולריות, "היה פה אירוע שהוא שיא הפופוליזם, מחטף ודיל מסריח באישון לילה בין הרשויות המקומיות, חברת החשמל וח"כ יורי שטרן, שפתח את הדיון במשפט 'אני יודע שזה לא כיף לצאת פראייר, אבל אין לי זמן ואני צריך להעביר את החוק הזה'".

בפורום החברות הסלולריות מלינים על כך שח"כ שטרן בחר שלא למשוך זמן בעניין הצעת החוק ושלא להתעמת עם חברת החשמל, אותה הוא הוציא מהצעת החוק החדשה - מהלך שנתפש כאפליה בעיני חברות הסלולר.



את תגובתו של ח"כ שטרן לא ניתן היה להשיג.



עו"ד תמי גנות מעמותת אדם טבע ודין אמרה כי "אנו קוראים לשרי הממשלה להפסיק את הברדק הקיים כיום בנושא הצבת אנטנות סלולריות ואת המצב שבו החברות הסלולריות עושות רווחים על כתפי הציבור. זהו המבחן האמיתי של שרי הממשלה שבו הם יוכיחו אם בריאותו של הציבור חשובה להם באמת. שום גימיקים של נציגי החברות הסלולריות לא יעזרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully