וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריון העבודה בארה"ב גדל ב-4.7% ברבעון השלישי - העלייה החדה מזה שנתיים

סוכנויות הידיעות

6.12.2005 / 17:48

ירידה של 1% בעלויות השכר ברבעון השלישי, בהמשך לירידה של 1.2% ברבעון השני; הזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו ב-2.2% באוקטובר; כלכלת ארה"ב צמחה בקצב שנתי של 4.3% ברבעון השלישי



פריון העבודה בארה"ב גדל ברבעון השלישי בקצב שנתי של 4.7% - שיעור הצמיחה הגבוה ביותר מזה שנתיים. כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. הגידול הגידול בפריון העבודה היה גבוה מתחזיות הכלכלנים שצפו עלייה של 4.5% וגבוה גם מההערכות המוקדמות של משרד העבודה, שצפו גידול של 4.1%. ברבעון השני של השנה גדל פריון העבודה בקצב של 2.1%. בשנה שהסתיימה בסוף הרבעון השלישי גדל פריון העבודה ב-3.1%, לעומת גידול של 2.3% בשנה שהסתיימה בסוף הרבעון השני.



עוד דיווח משרד העבודה היום כי עלויות השכר של המעסיקים בארה"ב ירדו ברבעון השלישי בקצב שנתי של 1% - שיעור ירידה כפול מההערכות המוקדמות. כמו כן תוקנו נתוני הרבעון השני, בו נרשמה ירידה של 1.2% בעלויות השכר במונחים שנתיים, לעומת עלייה של 1.8% שעליה דווח במקור.



הזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו ב-2.2% באוקטובר, לאחר ירידה של 1.4% בספטמבר, דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. העלייה בהזמנות באוקטובר היתה בהתאם לתחזיות הכלכלנים.



מכון המחקר ISM דיווח אתמול כי מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים בארה"ב ירד בנובמבר לרמה של 58.5 לעומת 60 באוקטובר. זאת, לעומת תחזית הכלכלנים לירידה מתונה יותר - לרמה של 59. קריאה של המדד ברמה של מעל ל-50, מצביעה על התרחבות בפעילות המגזר, בעוד שמדד מתחת לרמה זו - מראה על האטה בפעילות.



כלכלת ארה"ב צמחה בקצב שנתי של 4.3% ברבעון השלישי של 2005, לפי נתונים מתוקנים שפירסם בשבוע שעבר משרד האוצר האמריקאי. קצב צמיחת התמ"ג ברבעון השלישי הוא הגבוה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2004. ההערכות הראשוניות הצביעו על צמיחה בקצב שנתי של 3.8% ברבעון השלישי. ברבעון השני צמח התמ"ג בארה"ב בקצב שנתי של 3.3%. במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים, צמח התמ"ג במדינה ב-3.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully