וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת העבודה והרווחה אישרה הקמת נציבות שוויון הזדמנויות במקומות עבודה

רותי סיני

6.12.2005 / 18:27

ההצעה, שאותה יזמה שדולת הנשים בישראל, תובא להצבעה במליאת הכנסת; הנציבות תחקור תלונות עובדים על אפליה בשל מין, דת ולאום, ותגיש בשמם תביעות



ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום לקריאה ראשונה הקמת נציבות לקידום שוויון הזדמנויות במקומות עבודה. הצעת החוק, שאותה יזמה שדולת הנשים בישראל, צפויה לזכות באישור הכנסת, שכן שר האוצר, אהוד אולמרט, ושרת המשפטים, ציפי לבני, תומכים בה.



לפי הצעת החוק שהגישו חברות הכנסת אתי לבני (שינוי) ויולי תמיר (עבודה), הנציבות תחקור תלונות של עובדים על אפליה על רקע מין, דת, גזע, לאום, הורות, גיל ונטייה מינית, ותתבע מעסיקים בגין הפרת חוקי השוויון. היא גם תעסוק בפעולות הסברה וחינוך במקומות עבודה ובציבור. לדברי אולמרט, הקמת הנציבות תסייע להעצים עובדים חלשים ומקופחים, ותגביר את אכיפתם של חוקי עבודה. עלות הקמת הנציבות והפעלתה מוערכת בכ-4 מיליון שקלים בשנה.



נציב השוויון ימונה לתקופה של חמש שנים על ידי הממשלה, ויהיה ממונה על נציבים אזוריים. הוא יגיש לממשלה דו"ח שנתי על פעילות הנציבות. הנציב יופקד על מתן חוות דעת בעניין הטמעת שוויון זדמנויות במקומות עבודה לבתי משפט וגורמים אחרים. הנציבות תפנה למקומות עבודה כדי לברר מה עשו כדי להנהיג שוויון, ותינתן לה סמכות להגיש תביעות בשם נפגעים שיפנו אליה, בשם קבוצות עובדים ובשם ועדי עובדים. היא גם תוכל לתבוע כעותרת ציבורית ולהגיש תביעות ייצוגיות, הליכים שיאפשרו לעובדים נפגעים לשמור על אלמוניותם מול מעסיקים ולהבטיח את המשך העסקתם.



לפי הצעת החוק, הנציב האזורי יוכל לזמן חשוד בהפרת חוק לבירור בעקבות תלונות נגדו, ויוכל לדרוש ממנו להמציא מסמכים ומידע אחר הנוגע לתלונה. לאחר מתן הודעה מוקדמת הוא גם יהיה מוסמך להיכנס לכל מקום עבודה ולבצע ביקורת על מילוי הוראות חקיקת השוויון, לבדוק מסמכים, תלושי שכר וחשבונות ולתפוס אותם במידת הצורך. אחרי סיום החקירה יוכל הנציב האזורי להגיש תביעה לבית הדין לעבודה, או להעביר את התלונה להליך של גישור, בהסכמת המתלונן.



הנציבות תהיה ממונה על אכיפת חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, חוק שכר שווה לעובד ולעובדת, חוק עבודת נשים, החוק למניעת הטרדה מינית, ועל הסעיפים הרלוונטיים לשוויון בחוק שירות המדינה, חוק החברות הממשלתיות, חוק שעות עבודה ומנוחה וחוק הגנה על עובדים (חושפי שחיתויות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully