וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלברד מנסה להגיע להסדר: בזק תמשוך העתירה בעניין הזרמות הכספים ל-yes; משרד התקשורת יבטל חילוט של 10 מ' ש'

ערן גבאי

6.12.2005 / 18:36

כך נודע ל-TheMarker; לפני חצי שנה החליט משרד התקשורת לחלט הערבות הבנקאית, לאור העובדה שבזק נתנה התחייבות למשקיעים מוסדיים שנתנו הלוואות לחברת הלוויין בניגוד להוראות המשרד



בבזק מנסים להגיע להסכמה עם משרד התקשורת, למשוך את העתירה בעניין ההגבלה על הזרמות הכספים לחברת הלוויין yes, תמורת ביטול ההחלטה של משרד התקשורת לחלט 10 מיליון שקל מתוך הערבות הבנקאית של בזק. כך נודע ל-TheMarker.



לפני חצי שנה החליט משרד התקשורת לחלט מבזק סכום של 10 מיליון שקל מתוך הערבות הבנקאית, לאור העובדה שבזק נתנה התחייבות למשקיעים המוסדיים שנתנו הלוואות לחברת הלוויין בניגוד להוראות המשרד.



בזק ו-yes ניהלו במקביל דיון בעניין בבג"ץ, נגד החלטת משרד התקשורת לאשר לחברת הלוויין מסגרת אשראי מקסימלית של 350 מיליון שקל, במקום 440 מיליון שקל כדרישת בזק. בבזק טענו כל העת כי הגבלה על המימון של yes כלל אינה בסמכותו של המשרד וכי המשך ההזרמה חיוני לקיומה של yes כעסק חי.



במהלך השנה האחרונה הוזרמו לחברת הלוויין כ-100 מיליון שקל בהזרמות חיצוניות, שאינן נכללות במסגרת ההגבלה ל-350 מיליון שקל. המימון החיצוני ל-yes נדרש בשל התנגדותו הנחרצת של משרד התקשורת לתוכנית ההזרמה הגדולה שנהגתה בבזק. במשרד התקשורת טענו כי במצב שנוצר בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, כל הזרמה מצד בזק עצמה תפגע ישירות בחברות הכבלים, שאמורות להתחרות מול בזק במגרש הראשי שלה: שיחות טלפון קוויות.



במשרד התקשורת התנו את יתרת ההזרמה של בזק בכך שחלקה של בזק לא יעלה על 55% מהסכום (55% הוא בקירוב שיעור אחזקת בזק בלוויין במימוש האופציה שמחזיקה בזק).



לאחרונה דיווחנו כי בחודשיים הקרובים יזרימו הבנקים עוד 20 מיליון שקל ל-yes ובכך תגיע חברת הלוויין למסגרת השקעה כוללת מאז קביעת התוכנית האסטרטגית לחברה באפריל 2004 - של כ-420 מיליון שקל. בזק סיימה להשקיע בחברת הלוויין, בהתאם להנחיות הקיימות כיום, ואם יידרש לחברת הלוויין סכום נוסף של כ-20 מיליון שקל, צפויה יורוקום לשאת בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully