וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון אנד ג'ונסון לא מוותרת על גאידנט: נותרה מחויבת לרכישה למרות הצעה גבוהה יותר של בוסטון סיינטיפיק

TheMarker

6.12.2005 / 19:34

החברה הודיעה כי אין בכוונתה להעלות את סכום הצעת הרכש שכבר הגישה לגאידנט; בין בוסטון לג'ונסון שוררת יריבות מרה בשוק הסטנטים, שבו פועלת גם החברה הישראלית מדינול



ג'ונסון אנד ג'ונסון לא מוותרת על גאידנט. יצרנית הציוד הרפואי הגדולה בעולם הודיעה היום כי נותרה מחויבת לרכישת יצרנית הציוד הרפואי, למרות הצעתה הגבוהה יותר של
בוסטון סיינטיפיק , אך אינה מתכוונת להעלות את סכום הצעת הרכש שכבר הגישה לגאידנט.



הודעת ג'ונסון באה יום לאחר שבוסטון, המייצרת אף היא ציוד רפואי, הגישה הצעה מפתיעה לרכוש את גאידנט במחיר של כ-25 מיליארד דולר, או 72 דולר למניה. הצעתה של בוסטון גבוהה מזו שגובשה בין ג'ונסון לגאידנט במגעים בחודשים האחרונים. ג'ונסון הגישה במקור הצעה בשווי 25.4 מיליארד דולר לרכישת גאידנט, אולם לאחר שנתגלו תקלות במוצרים מתוצרתה, הורידה ג'ונסון את המחיר ל-19 מיליארד דולר. גאידנט תבעה בתגובה את ג'ונסון, במטרה לחייב את יצרנית הציוד הרפואי הגדולה בעולם להשלים את רכישתה המתכוננת תמורת 25.4 מיליארד דולר.



בין בוסטון לג'ונסון שוררת יריבות מרה בשוק הסטנטים, שבו פועלת גם החברה הישראלית מדינול.



ג'ונסון אמרה היום כי הצעתה משקפת "שווי הוגן ומלא" לגאידנט, והוסיפה כי היא מצפה מבעלי המניות של גאידנט להצביע על אישור הצעתה באסיפת בעלי המניות הצפויה ברבעון הראשון של שנת 2006.



מנכ"ל בוסטון סיינטיפיק, ג'ים טובין, אמר אתמול כי הצעת הרכש שהגישה החברה שלו לגאידנט, מתבססת על צמיחה ולא על קיצוץ בעלויות. יו"ר בוסטון, פיט ניקולס, אמר כי הצירוף בין החברות יניב את יצרנית הציוד הקרדיווסקולארי הגדולה ביותר בעולם.



נגד גאידנט תלויה ועומדת תביעה שהגיש התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אליוט ספיצר, בגין הסתרת מידע מרופאים הנוגע לפגמים בדפיברילטורים מתוצרתה שהושתלו בחולי לב. החברה דיווחה אתמול גם על נפילה של 64% ברווחיה הרבעוניים, לאחר שבחודש יוני קראה להחזרתם של 109 אלף דפיברילטורים פגומים.



גאידנט רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 65.4 מיליון דולר, לעומת רווח של 153.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות גאידנט בתקופה המדווחת נפלו ב-14% לעומת הרבעון השלישי של שנת 2004, ל-795 מיליון דולר, על רקע צניחה של 26% במכירות הדפיברילטורים וירידה של 15% במכירות קוצבי לב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully