וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חברת נמלי ישראל לשרים: "הדלפת הפרוטוקולים - פגיעה חמורה בטובת החברה ומעילה באמון הדירקטוריון"

שרון קדמי

6.12.2005 / 19:54

היום פורסם כי יו"ר חברת נמלי ישראל דן תיכון, ביקש מדירקטוריון החברה להעביר מתפקידו את המנכ"ל עמוס רון בשל "חוסר תפקודו"; פרוטוקול הדיון שקיים תיכון בחודש שעבר, הגיע לידי TheMarker



המאבק בין עמוס רון לדן תיכון נמשך. רון, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, שיגר היום מכתב לשר האוצר, שר התחבורה ולחברי דירקטוריון חברת נמלי ישראל, שבו הוא טוען כי הדלפת פרוטוקטלי ישיבות סודיות של הדירקטוריון לתקשורת מהווה "פגיעה חמורה בטובת החברה ומעילה באמון הדירקטוריון".



היום פורסם כי יו"ר חברת נמלי ישראל דן תיכון ביקש מדירקטוריון החברה להעביר מתפקידו את המנכ"ל עמוס רון בשל "חוסר תפקודו". מפרוטוקול הדיון המיוחד בדירקטוריון שקיים תיכון בחודש שעבר, ואשר הגיע לידי TheMarker, עולה שתיכון אמר כי: "בחברה נוצר מצב בלתי נסבל. אין קווים מנחים ומאז הרפורמה לא חל שום שינוי בחברה". חברת נמלי ישראל, לדברי תיכון, נמצאת במצב של היעדר פיקוח ואחריות מינימלית.



לדברי תיכון, בעבר היו הדירקטורים בדעה כי לנוכח חומרת החומר שהוצג על ידי מבקר הרשות, יש להביא לסיום עבודתו של רון בהקדם. לדבריו, בעקבות דיונים של מועצת הרשות וועדת הביקורת, הוא נדרש על ידי מנהל רשות החברות לא לכנס את ועדת הביקורת, כדי שזו לא תוכל להמליץ לפטר את רון. תיכון אמר עוד כי הטענות כאילו הוא מחבל ברפומה בנמלים, "מצוצות מהאצבע". חברי הדירקטוריון החליטו לא לקבל החלטה בעניין.



רון כתב בין השאר, כי "המידע מסתמך על פרוטוקול ישיבתו הסודית של דירקטוריון החברה שהתקיימה ביום שלא בנוכחותי, בניסיון של היו"ר להדיח אותי מתפקידי, כשלושה חודשים לאחר שביקשתי לפרוש מיוזמתי. הדלפת הפרוטוקול מהווה הפרה חמורה של נהלי רשות החברות הממשלתיות ופוגעת פגיעה קשה ביותר בטובתה של החברה ובשמם הטוב של חברי הנהלת חנ"י, אשר הובילו את הרפורמה בנמלים ועושים גם היום ככל יכולתם על מנת להביא להמשך יישומה המוצלח של הרפורמה".



בנוסף כותב רון, כי "הדלפת פרוטוקול סודי עוד לפני שהופץ לחברי הדירקטוריון, תוך שימוש ציני בחברי הדירקטוריון במטרה ליצור מצג שווא, כאילו חנ"י אינה מתפקדת, מהווה פגיעה משמעותית במאמצינו לגיוס הון לצורך פיתוחם העתידי של נמלי ישראל. ההדלפה מהווה פגיעה חמורה בטובת החברה, במיוחד בתקופה בה אנו מתמודדים עם ניסיונות של גורמים אינטרסנטים למנוע את המשך יישומה של הרפורמה בנמלים".



רון כתב עוד, כי למיטב ידיעתו, "נוסח הפרוטוקול מעולם לא הועבר לאישורכם טרם הדלפתו. בכתבות המצורפות ישנם ציטוטים של דברים שאמרו כביכול חברי הדירקטוריון בישיבה ובנוסף על כך שלא ידעתי על קיומה של הישיבה ולא הוזמנתי להשמיע את תגובתי לטענות שהעלה היו"ר כנגד ההנהלה בישיבה, גם בקשתי לקבל לידי את פרוטוקול הישיבה בדיעבד, הושבה ריקם. לאור האמור לעיל", כותב רון, "ולאור חומרתם של הדברים, אני מבקש כי הדירקטוריון, רשות החברות והשרים הממונים ינקטו את הצעדים הנדרשים.



בימים האחרונים הביעו בכירי האוצר ורשות החברות דאגה מהסכסוך ומהשלכותיו על תפקוד החברה. באחרונה אף בוחנים ברשות פעולות שנקט לכאורה תיכון.



דן תיכון מסר בתגובה, כי לא קיבל לידיו את מכתבו של רון, אך על רקע הפרסומים האחרונים בכלי התקשורת, "מצאתי לנכון להעביר מידע נכון אמיתי ומדויק באשר לדברים שנאמרו באותה ישיבה. הישיבה לא הוכרזה כישיבה סודית והיא נערכה בהשתתפות חברי הדירקטוריון בלבד. נציג רשות החברות התבקש על ידי להעביר את תוכנה למר עמוס רון והדברים נרשמו בפרוטוקול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully