וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי מניות ארכיפלגו אישרו רכישתה על ידי בורסת ניו יורק; בעלי המושבים של NYSE יצביעו לאחר סגירת המסחר

TheMarker

6.12.2005 / 20:56

מחיר מושב ב-NYSE קפץ מ-975 אלף דולר בתחילת השנה ל-4 מיליון דולר; מחיר מניית ארכיפלגו קפץ מאז ההודעה על העסקה ב-350%



בעלי המניות של מפעילת הבורסה האלקטרונית ארכיפלגו הולדינגס (סימול AX) אישרו היום את ההסכם לרכישת החברה על ידי בורסת ניו יורק (NYSE) תמורת 6.6 מיליארד דולר.



בעלי המושבים של NYSE - בורסת המניות הגדולה בעולם - צפויים להצביע על אישור העסקה לאחר סגירת המסחר בוול סטריט היום. לפי התחזיות יושג הרוב הנדרש של שני שלישים מקרב 1,366 בעלי המושבים ב-NYSE הנדרש לאישור המיזוג.



בעקבות העסקה, המסתמנת כאחד המהלכים הדרמטיים ביותר בתולדות בורסת ניו יורק בת 213 השנים, תהפוך NYSE מארגון ללא מטרות רווח לחברה בורסאית.



השווי של NYSE וארכיפלגו קפץ בצורה חדה מאז ההודעה על העסקה בחודש אפריל. המחיר של מושב ב-NYSE, קפץ מ-975 אלף דולר בינואר, ל-4 מיליון דולר - שיא של כל הזמנים. מחיר מניית ארכיפלגו, אשר נסגר ברמה של 17 דולר יום לפני ההודעה על העסקה, עומד כעת על יותר מ-60 דולר.



רכישת ארכיפלגו, אשר קיבלה את אישור רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב בחודש שעבר, צפויה להביא לחידוש הטכנולוגיות של NYSE.



לפי תנאי העסקה עם ארכיפלגו, מחזיקי המושבים ב-NYSE יחלקו ביניהם 70% מהחברה החדשה, ואילו בעלי מניות ארכיפלגו יקבלו 30% מהחברה. החברים בבורסת ניו יורק חוכרים או קונים מושב בבורסה. הם היחידים הרשאים לקנות או למכור ניירות ערך בקומת המסחר בבורסה. מספר המושבים בבורסה הוא כאמור 1,366 ולא השתנה מאז 1953. החברים בבורסה הם בדרך כלל ארגונים פיננסיים גדולים: בנקי השקעות וברוקרים - גולדמן סאקס, מריל לינץ', אוסקר גרוס ואף אנשים פרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully