וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסימת עסקת GE האניוול עלולה לפגוע ביחסי הסחר של ארה"ב ואירופה

דפנה מאור

2.7.2001 / 14:31

נציג הסחר האמריקאי באיחוד האירופי: סנקציות של ארה"ב יהיו כמו הטלת פצצה גרעינית - לפי דיווח של "הטיימס"

חסימת עסקת GE-האניוול עלולה לגרור צעדי גומלין מצד ממשל בוש, חוששים גורמים המעורבים בסחר בין האיחוד האירופי לבין ארה"ב. החלטת האיחוד האירופי בנוגע לאישור המיזוג צפויה להתקבל השבוע, ולפי כל הסימנים יבוטל המיזוג, לאחר שג'נרל אלקטריק (סימול GE) דחתה הצעה של האניוול, שנועדה לרכך את האיחוד האירופי.

החסימה הצפויה עוררה מתיחות ביחסים בין בריסל, מקום מושב הנציבות האירופית, לבין וושינגטון - כך מדווח "הטיימס" הלונדוני. אם תוסלם המתיחות, עלולה ארה"ב להגיב בצעדי הגנה כלכליים. לדוגמה, בשבוע שעבר פתח הנשיא בוש בחקירה בנוגע להשפעת יבוא הפלדה מאירופה על תעשיית הפלדה בארה"ב. אם חקירה זו, שעוררה כעס באיחוד, תעלה כי היבוא פוגע בתעשייה, עלולה ארה"ב להטיל מכסי מגן עליו.

נציג הסחר האמריקאי, רוברט זוליק, אמר כי אכיפת סנקציות תהיה כמו הטלת נשק גרעיני על יחסי הסחר בין אירופה לבין ארה"ב.

בחודש שעבר פסק ארגון הסחר העולמי (WTO) כי חוק מס אמריקאי הפר את חוקי הסחר. לפי הפסיקה, הקלות מס בשווי של 4 מיליארד דולר בשנה שמעניקה ארה"ב ליצואנים מפרות את כללי הסחר הבינלאומיים. פסיקה זו הגבירה את המתיחות ביחסי הסחר של ארה"ב והאיחוד האירופי.

ארה"ב צפויה לערער על ההחלטה, אולם אם תתקבל, היא עשויה להעניק לאיחוד האירופי היתר להטיל על ארה"ב סנקציות של עד 4 מיליארד דולר על יצוא מארה"ב בתחילת השנה הבאה - מהלך שעלול להביא לתגובת נגד מכיוון ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully