וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב רשם העלייה היומית החדה מזה שלושה שבועות; אפל עלתה ב-3% עקב הסכם עם NBC

TheMarker

6.12.2005 / 23:08

התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ל-4.494%; מניות השבבים הובילו העליות במגזר הטכנולוגיה; סירס עלתה יותר מ-5% בעקבות דו"חות טובים מהצפוי



בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית, לאחר שפריון העבודה בארה"ב רשם את הגידול החד ביותר מזה שנתיים ועלויות השכר ירדו רבעון שני ברציפות. מניות השבבים הובילו את העליות במגזר הטכנולוגיה, ומדד מניות המוליכים למחצה עלה ב-1%. מדד נאסד"ק נסגר בעלייה של 0.1%; מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.073% ל-4.494% - הירידה היומית החדה ביותר מזה שלושה שבועות.



פריון העבודה בארה"ב גדל ברבעון השלישי בקצב שנתי של 4.7% - שיעור הצמיחה הגבוה ביותר מזה שנתיים. כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. הגידול הגידול בפריון העבודה היה גבוה מתחזיות הכלכלנים שצפו עלייה של 4.5%, כמו גם מההערכות המוקדמות של משרד העבודה שצפו גידול של 4.1%. ברבעון השני של השנה גדל פריון העבודה בקצב של 2.1%. בשנה שהסתיימה בסוף הרבעון השלישי גדל פריון העבודה ב-3.1%, לעומת גידול של 2.3% בשנה שהסתיימה בסוף הרבעון השני.



עוד דיווח משרד העבודה היום, כי עלויות השכר של המעסיקים בארה"ב ירדו ברבעון השלישי בקצב שנתי של 1% - שיעור ירידה כפול מההערכות המוקדמות. כמו כן תוקנו נתוני הרבעון השני, בו נרשמה ירידה של 1.2% בעלויות השכר במונחים שנתיים, לעומת עלייה של 1.8% שעליה דווח במקור.



הזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו ב-2.2% באוקטובר, לאחר ירידה של 1.4% בספטמבר, דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. העלייה בהזמנות באוקטובר היתה בהתאם לתחזיות הכלכלנים.



מחיר הנפט הגולמי המשיך לטפס גם היום, ונסגר בעליות קלות. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 59.94 דולר לחבית, עלייה של 3 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



יצרנית המחשבים אפל חתמה על הסכם תוכן עם NBC יוניברסל - מיזם מדיה משותף של רשת NBC של ג'נרל אלקטריק ו-ויוונדי יוניברסל - במסגרתו יימכרו תוכניות טלוויזיה מובילות של NBC בחנות המוסיקה המקוונת של אפל, iTunes. בין התוכניות הנכללות בהסכם, "חוק וסדר" ותוכנית האירוח של ג'יי לנו "הלילה". רכישת התוכניות ב-iTunes תאפשר צפייה בהן בנגן המדיה הפופולרי של אפל, ה-iPod. מכירת תוכניות NBC ב-iTunes תהיה במחיר זהה לזה שבו כבר נמכרות סדרות של רשת ABC - תמורת 1.99 דולרים לפרק. במקביל העלה היום בנק ההשקעות UBS את תחזית הרווח שלו לאפל לרבעון הראשון מ-54 סנט למניה ל-58 סנט למניה, ואת מחיר היעד שלו למניה, מ-74 דולר ל-86 דולר. מניית אפל עלתה ב-3.2%.



מגזר השבבים הוביל כאמור את העליות במניות הטכנולוגיה. אלטרה (סימול ALTR) ומקסים אינטגרייטד (סימול MXIM) אשר העלו היום את תחזיותיהן במעט, עלו ב-6% וב-4.2% בהתאמה.



טיים וורנר (סימול TWX) נמצאת במגעים עם מיקרוסופט וגוגל (סימול GOOG) למספר עסקות הקשורות בחטיבת האינטרנט שלה - AOL. מגעים אלה מרמזים, כי ייתכן שטיים וורנר חזרה בה מכוונתה להעמיד את חטיבת האינטרנט למכירה. כך לדברי בכירים בחברה, דיווחו העיתונים "ניו יורק טיימס" ו"וול סטריט ג'ורנל". הבכיר אמר ל"טיימס" כי מנכ"ל טיים וורנר, ריצ'רד פרסונס, עשוי להגיע להסכם עם אחת משתי החברות כבר בשבועיים הקרובים. מניית טיים וורנר עלתה ב-0.1%, מניית מיקרוסופט איבדה 0.5%, מניית גוגל ירדה ב-0.2%.



סירס (סימול SHLD), רשת בתי הכלבו השלישית בגודלה בארה"ב, דיווחה היום על רווח נקי של 58 מיליון דולר, או 35 סנט למניה, ברבעון הכספים שהסתיים בסוף אוקטובר. תחזית האנליסטים היתה כי החברה תרשום רווח של 28 סנט למניה. מניית סירס עלתה ב-5.2%.



כמו כן בלטה מניית ענקית השילוח פדקס (סימול FDX) לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' העלה את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"קנייה". מניית פדקס עלתה ב-3.5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully