וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדיט סוויס: סבירות גבוהה שגיוון אימאג'ינג תונפק בנאסד"ק עד סוף השנה לפי שווי של לפחות 150 מיליון דולר

אילן מוסנאים

2.7.2001 / 15:23

בית ההשקעות מתחיל לסקר את אלרון עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד הגבוה ב-33% ממחירה בנאסד"ק; אלרון טלסופט ואלרון תוכנה מיועדות להבשיל לכדי לאקסיט עד סוף 2002

האנליסטים אהוד חלף, רפאל קפלינסקי וקני גרין מבנק ההשקעות האמריקאי קרדיט סוויס פירסט בוסטון, מתחילים לסקר את מניית חברת האחזקות אלרון עם מחיר יעד של 17.3 דולר - גבוה ב-33% ממחירה בנאסד"ק.

בקרדיט סוויס מציינים כי אלרון, הפועלת בעיקר בתחומי התעשייה הבטחונית, האלקטרוניקה, תקשורת המידע והתחום הרפואי, חושפת בפני המשקיעים כמה מהתחומים החמים ביותר בהיי-טק הישראלי. האנליסטים מציינים עוד כי תיק ההשקעות של החברה הינו מגוון ומפוזר היטב, מה שמצמצם את הסיכון שלה.

בבנק ההשקעות האמריקאי מציינים, כי אלרון היתה אחת החברות הראשונות בישראל שנכנסו להשקעות בתעשיית ההיי-טק. האנליסטים מדגישים בנוסף כי עד היום לא נאלצה החברה לבצע הפחתות משמעותיות בגין השקעותיה.

בבנק ההשקעות האמריקאי אומדים את השווי הנכסי הנקי של אלרון ב-418 מיליון דולר, גבוה בכ-50% מהשווי של 280 מיליון דולר לפיו נסחרת החברה בבורסה.

הרה ארגון בקבוצת אי.די.בי יביא לצמצום הדיסקאונט

האנליסטים מציינים כי המלצת ה"קנייה" לאלרון באה על רקע הדיסקאונט המשמעותי בו נסחרת החברה ביחס לשוויה הכלכלי, וכן על רקע הצפי של בנק ההשקעות כי החברה תצליח להבשיל לפחות שתיים מהחזקותיה הפרטיות לידי אקסיט בשנה הקרובה.

עוד מציינים האנליסטים כי מכירה אפשרית של החברה או שינוי במבנה הארגוני שלה במסגרת הרה ארגון בקבוצת אי.די.בי עשויים לצמצם את הדיסקאונט שלה.

האנליסטים מציינים כי שוויה של אלרון מושפע באופן מהותי מהתנודות בשוויה של החברה המוחזקת אלביט מערכות , שמהווה כ-33% מסך השווי הנכסי של אלרון.

מקור פוטנציאלי נוסף לאקסיט בעתיד הלא רחוק הוא חברת גיוון אימאג'ינג, המפתחת גלולה לבליעה המכילה מצלמה שמיועדת לצילום תוך גופי, במידה ותקבל מה-FDA את האישורים המתאימים לשיווק מוצריה בארה"ב. האנליסטים מציינים, כי בהמלצה הנוכחית הם אמדו את שווי החברה ב-70 מיליון דולר, הדומה לשוויה בגיוס האחרון שביצעה. עם זאת, הם סבורים כי ישנה סבירות גבוה שהחברה תנפיק בנאסד"ק עד סוף 2001, וכי הנפקה זאת תתבצע בשווי שלא יהיה נמוך מ-150 מיליון דולר.

החזקה מהותית אחרת של אלרון הן החברות הפרטיות אלרון טלסופט ואלרון תוכנה, שמהוות כ-27% מהערך הכולל של החברה. בקרדיט סוויס מציינים כי הנהלת אלרון משקיעה מאמצים רבים בשתי החברות, שסובלות היום מהמשבר בתחום התוכנה בעולם, וכי היא תולה בהן תקוות רבות לגבי העתיד. האנליסטים סבורים כי שתי החברות יצליחו להתגבר על הקשיים הנוכחיים בענף התוכנה ולחשוף לאלרון ערך לקראת אמצע עד סוף שנת 2002, לאחר שיצליחו לשוב לפסים של רווחיות.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully