וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים עופר שוקלים לוותר על 130 מ' ש' מהמדינה ולהקים את התחנה במישור רותם

שרון קדמי

7.12.2005 / 7:53

כך נודע ל-TheMarker; מקור הדרישה של האחים עופר הוא בטעות שנפלה לטענתם במכרז באשר למחיר שהחברה תקבל בתמורה לאספקת החשמל



פרק נוסף בסאגת הקרבות בין האחים עופר לחשב הכללי באוצר ירון זליכה, והפעם בסוגיית הקמת תחנת הכוח הפרטית במישור רותם. לאחר שוועדת המכרזים הבין-משרדית הודיעה לחברת OPC שבבעלות האחים עופר (80%) וחברת ההנדסה והחשמל הגרמנית סימנס (20%) על ביטול זכייתה במכרז להקמת תחנת הכוח הגדולה במישור רותם - בעקבות סירובה של החברה לוותר על תשלום של 130 מיליון שקל שלטענתה מגיעים לה - שוקלים בקבוצה לוותר על התשלום ולהקים את התחנה בכל זאת, כך נודע ל-TheMarker.



במכתב ששלחה ועדת המכרזים לחברה בשבוע שעבר, נאמר כי בשל התעלמות החברה מפניות המדינה והחלטת בג"ץ בעניין, הסיקה המדינה כי החברה אינה מעוניינת להמשיך במיזם. ועדת המכרזים החזירה ל-OPC את הערבות בסך מיליון דולר. מקור הדרישה של האחים עופר הוא בטעות שנפלה לטענתם במכרז באשר למחיר שהחברה תקבל בתמורה לאספקת החשמל.



חברת OPC היתה אמורה להקים את תחנת הכוח הפרטית הגדולה הראשונה בישראל, בעלת כושר ייצור של 400 מגה-וואט ובהשקעה של כ-275 מיליון דולר, לאחר שזכתה במכרז להקמת התחנה האמורה לפעול באמצעות גז טבעי. על פי ההסכם בין קבוצת האחים עופר לחברת החשמל, תרכוש חברת החשמל מהאחים עופר חשמל ב-3 מיליארד שקל בהסכם אספקה ל-20 שנה. תחנת הכוח במישור רותם אמורה להיות התחנה הגדולה הראשונה שתוקם על ידי המגזר הפרטי.



אם האחים עופר יפנו לחשב הכללי באוצר בבקשה להקים את התחנה, כלל לא בטוח שהמדינה תיעתר לפנייתם. בתוך כך, בכירים במשק האנרגיה אמרו אתמול כי אין זה סביר שהאחים עופר יסכימו לוותר הן על הפיצוי בסך 130 מיליון שקל והן על התנאים הרגולטוריים הכרוכים במכרז, ואשר שווים לא מעט כסף.



ההסכם בין חברת החשמל לאחים עופר הוא למעשה הסכם להספקת חשמל כערובה לחברת החשמל לעמידתה בהסכם לספק את החשמל, כך שבכל מקרה תקבל החברה את המחיר הנקוב של 49.5 שקל למגהווט, קרי 150 מיליון שקל בשנה גם אם לא תספק קילוואט אחד לחברת החשמל.



דובר האחים עופר סירב להתייחס לידיעה. באוצר אמרו אתמול כי לא התקבלה כל פנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully