וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים בקיבוצים יוכלו לחכור עד 2 דונמים למגורים; במושבים - 2.5 דונמים

צלי גרינברג

7.12.2005 / 8:22

כך עולה מהמלצות ועדת הבר, הוועדה הבין-משרדית לבחינת זכויות החקלאים בחלקות המגורים בקרקעות שברשותם



חקלאים במושב או בקיבוץ אשר יבחרו לעגן את זכויותיהם בחלקת המגורים ביישובים בדרך של חוזה חכירה, יקבלו קרקע למגורים בשטח שלא עולה על 2.5 דונמים במושב ושני דונמים בקיבוץ - כך עולה מהמלצות ועדת הבר, הוועדה הבין-משרדית לבחינת זכויות החקלאים בחלקות המגורים בקרקעות שברשותם. הוועדה הניחה אתמול את המלצותיה על שולחן הממשלה.



הוועדה התכנסה לאחר שבאוקטובר 2003 מועצת מקרקעי ישראל אישרה את החלטה 979 בדבר הזכויות בחלקת המגורים בנחלות שביישובים החקלאיים. על פי אחד הסעיפים לחוק יסודות התקציב, ההחלטה היתה טעונה את אישורו של שר האוצר; ואולם בעקבות חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה בינואר 2005, ולפיה שר האוצר אינו רשאי לאשר את ההחלטה, נמנע שר האוצר מלעשות כן, והחלטה 979 לא קיבלה תוקף. בהמשך לחוות הדעת של היועץ מונה צוות בין-משרדי לטיפול בנושא זה בראשות הממונה על התקציבים, קובי הבר.



הוועדה סבורה כי בהינתן צורכי הפיתוח של שוק הנדל"ן, יש להעדיף את עיבוי היישובים החקלאיים על פני פיתוח השטחים הפתוחים והקמת יישובים חדשים.



בדו"ח נכתב, כי "מאז אימוצו של דו"ח ועדת קדמון על ידי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה והממשלה, אושרו ידי מוסדות התכנון תוכניות סטטוטוריות בכל הרמות: הארצית - תמ"א 35, תוכניות מתאר מחוזיות, ותוכניות מתאר מקומיות ומפורטות, במסגרתן נקבעו שימושי התעסוקה הלא חקלאית בנחלות. לאור האמור, הוועדה סברה כי לצד עיגון הזכויות בחלקת המגורים כאמור לעיל, יש לפעול לצמצום התחרות הבלתי הוגנת של שימושי תעסוקה לא חקלאית ביישובים החקלאיים עם מקורות התעסוקה בערים. עם זאת, יש לדאוג להסדרתם של השימושים הקיימים בחלקת המגורים, אשר אושרו בתוכניות הסטטוטוריות, וזאת בין היתר תוך התניית עיגון הזכויות בחלקת המגורים בהסדרת השימושים הלא חקלאיים בחלקת המגורים, וגביית מלוא התשלומים המתחייבים עבורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully