וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ות"א 100 ללא שינוי

טל לוי

7.12.2005 / 17:10

בנק לאומי למשכנתאות ובנק הפועלים צפויים להזרים היצע בדמות גיוס כולל של 6 מיליארד שקל

פתיחה יציבה נרשמת בשעה זו בבורסת ת"א: מדד המעו"ף ומדד ת"א 100 נסחרים בשעה זו ללא שינוי.

"שווקי העולם חיוביים ויש פערי ארביטראז' חיוביים מול שווקי העולם", כך אומר פעיל בשוק המוסדי, "מאידך הבורסה נמצאת ברמות שיא והדבר דווקא צפוי להעיק על המסחר".

לדבריו, המגמה השלילית בשוק האג"חים תמשיך להקשות על עליות בשוק המניות וזאת, למרות העליות שנרשמו באג"ח מעבר לים. הסיבה העיקרית לחולשה בתחום זה היא גיוס סכומי כסף גדולים באמצעות איגרות החוב. כך למשל פורסם אתמול ב-TheMarker' כי בנק לאומי למשכנתאות צפוי לגייס סכום של 3 מיליארד שקל באמצעות איגרות חוב ואילו בנק הפועלים הודיע על כוונתו לגייס סכום דומה ברבעון הראשון של 2006.

בסך הכל, צפוי גיוס של כ-6 מיליארד שקל בזמן הקרוב, כאשר לשם השוואה מדינת ישראל גייסה ברבעון האחרון של 2005 סכום של 3.5 מיליארד שקל. "הגורמים הללו צפויים להכתיב היום מגמת מסחר מעורבת", אומר הפעיל. טבע, שפתחה בפער חיובי של 1.3% מוסיפה 1.1%. החברה קיבלה אתמול אישור לשיווק תרופת ה-Ribavirin לטיפול בצהבת כרונית שמכירותיה, במונחי תרופת המקור מסתכמים ב-203 מיליון דולר בשנה.

הבוקר העלה בנק ההשקעות מריל לינץ' את מחיר היעד של מניית ליפמן מ-25 דולר ל-28 דולר. מחירה של המניה הבוקר עומד על כ-23.5 דולר.

האם קיים קשר בין ספורט לשוק ההון? היום פורסם ב"הארץ" כי בעל השליטה (64%) בחברת אפריקה ישראל, לב לבייב, רכש את מלוא השליטה בקבוצת הכדורגל הפועל תל אביב. העסקה נחתמה ביום ראשון ואת ההודעה הרשמית על עסקת הרכישה התעתד לבייב לפרסם רק בתחילת ינואר. השיקולים היו כלכליים: לבייב לא רצה לגרום לתנודות לא צפויות בחברות הבורסאיות שלו לפני סוף הרבעון והשנה העסקית. בשעה זו מאבדת אפריקה-ישראל 0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully