וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הליכוד צחי הנגבי מצטרף למפלגתו של אריאל שרון קדימה

מזל מועלם

7.12.2005 / 9:40

לפני פרישתו הספיק הנגבי למנוע את דחיית כינוס מרכז הליכוד, ותקף את המורדים כי "גירשתם את שרון ויחד אתו גירשתם את המנדטים"; בכירים במשטרה: נאסף די חומר כדי לגבש כתב אישום נגד הנגבי



מאת מזל מועלם ויהונתן ליס

השר צחי הנגבי, המכהן כיו"ר הזמני של הליכוד, מצטרף היום לקדימה, מפלגתו החדשה של ראש הממשלה אריאל שרון. הנגבי, ממקורבי שרון, יודיע בצהריים רשמית על החלטתו. ביום שני השבוע תקף הנגבי בחריפות את חברי קבוצת המורדים לשעבר בליכוד, בישיבת הסיעה שבה נדונה בחירת רשימת חברי הכנסת במרכז המפלגה.



"אתם כל הזמן מתלוננים שאין מספיק מקומות ברשימה. אתם הרי גירשתם את שרון מהמפלגה ויחד אתו גירשתם את המנדטים, אז מה אתם רוצים? אם אתם רוצים לשנות, תילחמו במרכז. תשתמשו בכוח שלכם, כפי שהשתמשתם בו בכל המרידות, ותשכנעו את האנשים. מלכתחילה לא הייתם צריכים לעשות את זה", אמר הנגבי. בקרב המורדים הועלו כבר אז טענות, כי הנגבי "מתנהג מוזר ולא נלחם. אנחנו לא מבינים אם הוא אתנו". לפני פרישתו הספיק הנגבי לסכל הצעות לדחות את כינוס מרכז הליכוד עד לבחירת יו"ר קבוע לתנועה. המרכז אמור לדון בשינויים בהרכב הרשימה, ובמספר המקומות שעליהם יתמודדו ח"כים מכהנים.



במשטרה מעריכים, כי החקירה נגד השר הנגבי, בחשד למינוי מקורבים במשרד לאיכות הסביבה, תושלם עד הבחירות ותועבר לפרקליטות. לדברי הגורמים, "ייתכן שהחקירה תושלם אפילו בתוך ימים אחדים, ובכל מקרה אין כוונה למשוך אותה עד לאחר הבחירות". הגורמים, המעורים בהתנהלות החקירה, אמרו כי יש בחומר החקירה שנאסף עד כה מספיק כדי לאפשר לפרקליטות לגבש כתב אישום נגד הנגבי בפרשה.



על החקירה נגד הנגבי הורה מזוז כבר באוגוסט שעבר, בעקבות ממצאים חמורים שחשף מבקר המדינה דאז, אליעזר גולדברג, על מינויים שביצע בעת כהונתו כשר לאיכות הסביבה (2003-2001). לפי דו"ח המבקר, הנגבי חילק משרות לעשרות ממקורביו, תוך העדפת אינטרסים פוליטיים-אישיים על פני האינטרס הציבורי.



המבקר מצא כי בעת כהונתו של הנגבי כשר לאיכות הסביבה הוא ביקש "שידווחו לו על כל משרה פנויה במשרד, כדי שיוכל להציע מועמד מטעמו". בין היתר קבע גולדברג, כי "במעשי השר המתוארים בדו"ח זה היתה רמיסה ברגל גסה של החוק ושל כללי המינהל התקין, פוליטיזציה של השירות הציבורי ושימוש במשאבי הציבור לקידום עניינים פוליטיים-אישיים".



עם פתיחת החקירה, הודיע הנגבי, הנחשד בעבירות של הפרת אמונים ושוחד בחירות, על התפטרותו מתפקיד השר לביטחון פנים. הוא נחקר כמה פעמים בחודשים האחרונים וככל הנראה חקירתו הסתיימה. מאז פורסם דו"ח המבקר, דבק הנגבי בגרסתו, שלפיה אין בהתנהלותו פגם, משום שפעל למינוי אנשים מוכשרים, שזיקתם הפוליטית לליכוד משנית, למשרות פטורות ממכרז, שהיו פנויות באותה העת. לראיה טען הנגבי כי רוב האנשים שמונו הוסיפו לכהן בתפקידם גם לאחר שפרש מן המשרד ותחת כהונתם של שרים אחרים. השר הנגבי גזר על עצמו שתיקה בפרשה וסירב להתראיין על נסיבות חקירתו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully