וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאראט מדיה וואן מוותרת על הקנייה; תעביר את הרכש ליוניברסל מקאן

סיון קלינגבייל

7.12.2005 / 12:56

מקאן יוניברסל, חברת המדיה של מקאן אריקסון, תרכוש את המדיה עבור קאראט מדיה וואן בבעלות קבוצת קאראט ועטר מנור; שתי החברות הגיעו להסכם לפיו ימשיכו לפעול כחברות נפרדות



מקאן יוניברסל, חברת המדיה של מקאן אריקסון, תרכוש את המדיה עבור קאראט מדיה וואן בבעלות קבוצת קאראט ועטר מנור. שתי החברות הגיעו להסכם לפיו ימשיכו לפעול כחברות נפרדות - תכנון המדיה עבור לקוחות קאראט מדיה וואן יוותר אצל מנור, ורק פעילות הרכש תעשה במשותף עם מקאן יוניברסל.



לדברי עטר מנור, מנכ"ל קאראט מדיה וואן: "בתנאי השוק הנוכחיים ולאור היווצרות קבוצות המדיה, שיתוף פעולה ליצירת יתרונות לגודל ברכישת מדיה, הוא פעולה מתבקשת".



בכירים בשוק הפרסום אומרים כי יותר מכל, מלמד המהלך של מנור כי חברות המדיה העצמאיות מתקשות להתמודד עם כוח הקנייה של חברות המדיה הגדולות של משרדי הפרסום. אם לפני מספר שנים נראה היה כי חברות המדיה העצמאיות עומדות לשנות את שוק רכש המדיה ולהפוך אותו לשירות המנותק ממשרדי הפרסום, הקונסוליזציה בחברות המדיה של משרדי הפרסום הקשתה על חברות המדיה העצמאיות להתמודד עם כושר הקנייה שלהם.



מנור אמר כי, "להערכתי, מחירי קניית המדיה של חמש הקבוצות הגדולות, יגיעו בתוך זמן קצר לשיווי משקל, והשונות בינהם תהיה קטנה מאוד אם בכלל. תהליכים אלו קורים בטלוויזיה בעקבות שינוי מפת זכיינות ערוץ 2, כמו גם במדיות נוספות. אם עד כה נקודת הבידול בין משרדי המדיה השונים היתה מחירים, הרי מעתה ואילך שם המשחק יהיה אסטרטגיה ותכנון מדיה יעיל, שקיפות, מדידת תוצאות והתייעלות".



הלקוח הגדול ביותר של קאראט מדיה וואן, הוא החברה המרכזית למשקאות קלים. היקף המדיה אותו רוכשת קאראט נאמד בכ-15 מיליון דולר בשנה. היקף המדיה אותו רוכש מקאן יוניברסל נאמד בכ-50 מיליון דולר בשנה. מקאן יוניברסל מטפל בתקציב מדיה של טמפו, אך בגלל ההפרדה בתכנון לא צפויים ניגודי אינטרסים.



שלוש חברות המדיה הגדולות הן מקאן יוניברסל, של משרד הפרסום מקאן-אריקסון; יונייטד - של שלמור-אבנון-עמיחי; וראובני-פרידן וזניט מדיה - של באומן-בר-ריבנאי. מהלך זה, של חיבור קאראט למקאן, פותח פער בין מקאן לאחרות, ומשאיר את יונייטד וזניט בערך באותו הגודל, בעוד שמקאן גדל.



חברות מדיה נוספות' הן מדיה קום של אדלר-חומסקי וגלר-נסיס ו-TMF - חברת המדיה של גיתם, יהושע, יורו, ליניאל ודרורי שלומי.



מנור הדגישה כי קאראט מדיה וואן שומרת על עצמאותה ומקצועיותה מול השוק ומול המתחרים. לדבריה, "אני שמחה שלאג'נדה זו, שבה דגלתי ודבקתי החל מהקמת מדיה וואן בשנת 1996, הצטרפו לאחרונה גם משרדי הפרסום. קאראט מדיה וואן תמשיך להרחיב את פעילותה בתחום הפרסום הסמוי ובמקביל, היא הולכת לחזק את שליטתה במדיה וואן ולהגדיל אחזקותיה ל-70%, כך שהמינוף של קאראט והחבירה למקאן, יאפשרו למדיה וואן להישאר עצמאית, מובילה, חדשנית ואטרקטיווית ללקוחות חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully