וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספקיות הכרטיסים החכמים אקסלטו וג'מפלוס יתמזגו בעסקת מניות

רויטרס

7.12.2005 / 14:15

העסקה תיצור ענקית בתחום, עם מכירות משולבות של 2.12 מיליארד דולר ב-2005; החברה החדשה תיקרא ג'מלטו (Gemalto) ותהיה מאוגדת בהולנד



אקסלטו (Axalto), ספקית הכרטיסים החכמים (smart-card) השנייה בגודלה בעולם, מציעה לרכוש את מתחרתה הגדולה יותר ג'מפלוס (Gemplus) בעסקת מניות אשר תיצור ענקית בתחום, עם מכירות משולבות של 1.8 מיליארד יורו (2.12 מיליארד דולר) ב-2005.



במידה שהעסקה תצא לפועל, בעלי המניות של ג'מפלוס יחזיקו ב-55.5% מהחברה הממוזגת אשר, לפי מחירי סגירת המניות ביום שלישי, תהיה בעלת שווי שוק כולל של 2.3 מיליארד יורו. אקסלטו תחזיק ב-44.5% מהחברה החדשה שתיקרא ג'מלטו (Gemalto) ותהיה מאוגדת בהולנד.



אנליסטים אמרו כי העסקה עשויה לעבור לטיפול נציבות התחרות האירופית מאחר ששתי החברות יחדיו מחזיקות בכמחצית מהשוק העולמי לכרטיסי SIM לטלפונים ניידים. השתיים, אשר הכרטיסים החכמים שלהן מותקנים גם בכרטיסי אשראי ובממירי טלוויזיה בתשלום, חולשות על כ-48% מהשוק הגלובלי לכרטיסים חכמים עם מיקרו-מעבדים.



ניהול החברה החדשה יתחלק בין מנכ"ל ג'מפלוס, אלכס מאנדל, שיכהן כיו"ר אקזקיוטיווי ובין מנכ"ל אקסלטו, אוליביה פיו, שישמש כמנכ"ל. בעלי המניות, אשר צריכים לאשר את העסקה, עשויים להביע חששות בנוגע ליעילות של צמד מנהלים, אמרו מספר אנליסטים.



המיזוג יסייע לחברות לחסוך, אך גם יוביל לעלויות ארגון מחדש חד פעמיות של 43 מיליון יורו. החברות אמרו כי יהיו קיצוצי משרות מוגבלים בקרב עובדי המחקר, הפיתוח והייצור שלהן, אך לא ציינו כמה משרות יקוצצו.



אקסלטו וג'מפלוס אמרו כי החיסכון התפעולי השנתי מהעסקה יסתכם ב-85 מיליון יורו בשנה השלישית לאחר השלמתה. שתי החברות צופות כי שולי הרווח התפעולי שלהן בשנה הנוכחית יהיו כ-8% האחת. חברת ההשקעות הפרטית טקסס פסיפיק גרופ ומשפחת Quandt אשר מחזיקות יחדיו ב-43.7% מג'מפלוס אמרו כי הן כבר הסכימו לתנאי ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully