וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קומברס מזנקת ב-6% בעקבות הדו"חות

אסף רותם

7.12.2005 / 23:25

הנאסד"ק מטפס ב-0.1%, דאו ג'ונס ללא שינוי. טבע פתחה את המסחר ללא שינוי, משיא חדש של 42.9 דולר

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת, כשמדד נאסד"ק מוסיף 0.1% ומדד דאו ג'ונס נסחר ללא שינוי. בקרב המניות הישראליות, קומברס מזנקת ב-6% לאחר דו"חות טובים וציפיות ורודות לעתיד, בעוד החברה הבת ורינט מאבדת 7.4% לאור דו"ח מאכזב.

סקירת טרום מסחר

החוזים העתידיים על המדדים המובילים מאותתים בשעה זו על עליות שערים בוול סטריט, בפתיחת יום המסחר. נראה כי תהיה זו היום זירת האנרגיה שתכתיב את הטון משתי סיבות השזורות זו בזו: האחת - פרסום דו"ח מלאי הנפט זמן לא רב לאחר הפתיחה והשנייה, סימני התבצרות של מחירי הנפט מעל לרף ה-60 דולר לחבית, לאחר זינוק של 7% תוך חמישה ימים בלבד.

אמש, לאחר הפוגה בת יום, שבה וול סטריט לעליות, אם כי קלות, כשברקע נתונים חיוביים על גידול בפריון המגזר היצרני בארה"ב וירידה בעלות העבודה. מדד נאסד"ק נעל את המסחר ברמה של 2,260 נקודות, כך שהוא עלה בכ-3% מתחילת השנה.

בקרב המניות הישראליות, חברת קומברס טכנולוג’י העלתה אמש, לצד פרסום תוצאות הרבעון שהסתיים באוקטובר, פעם נוספת, את תחזיותיה ל-2005 ופירסמה לראשונה תחזית לביצועיה בשנה הבאה כולה. קומברס העלתה את תחזית ההכנסות מ-296 ל-325 מיליון דולר. זאת, בהנחה שהחברה תשלים עוד במהלך דצמבר, את רכישת GSS - חטיבת הטלקום של CSG. תחזית רווחי הפרופורמה הועלתה מ-16 סנט ל-18 סנט למניה. בנוסף העריכה קומברס, כי בשנה הבאה יצמחו הכנסותיה ב-26.8% ל-1.5 מיליארד דולר. קומברס עולה במסחר שלפני הפתיחה ב-2.6% וסובבת סביב מחיר של 27.1 דולר.

החברה הבת של קומברס - ורינט צופה גם היא שיפור בתוצאות השנה הבאה עם צמיחה של 22%-19% בהכנסות ל-375-365 מיליון דולר. יחד עם זאת, התחזית לרבעון הרביעי נמוכה מהציפיות בוול סטריט.

מניית טבע המשיכה להתחזק אמש ועלתה ב-2.5% לשיא (סגירה) חדש של 42.9 דולר. בכך משלימה המניה זינוק של כ-30% בתוך שלושה חודשי מסחר. עוד מכוכבות השבוע - מניית אורכית השלימה אתמול זינוק של קרוב ל-25% בתוך קצת יותר משבוע, בין היתר, על רקע המלצות חיוביות מאונטרברג בשבוע שעבר ומ-RBC אתמול. האחרון זיהה הזדמנויות חדשות הצפויות לחברה בשנה הבאה בשוק היפאני.

ליפמן (LPMA) עשויה ליהנות היום מסנטימנט חיובי, לאחר שבעקבות הודעתה אמש על חוזה ראשון בשוק הגרמני בהיקף של 3 מיליון דולר, החליטו בבנק ההשקעות מריל לינץ' להעלות את מחיר היעד למניה ב-3 דולרים ל-28 דולר - 19% מעל מחירה בשוק. "העלאת מחיר היעד מגיעה על רקע הביטחון הגובר שלנו בעתיד החברה בטווח הקרוב, כמו גם בטווח הרחוק. הדבר מבוסס על הזמנות חדשות שקיבלה ליפמן בשני שווקים חדשים - גרמניה ומקסיקו, פגישות חיוביות שקיימנו עם הנהלת החברה והפוטנציאל הטמון ברכישה החוזרת עליה הודיעה החברה", כתב האנליסט גרגורי סמית'.

להמלצה חיובית זכתה היום גם חברת ריטליקס. בנק ההשקעות האמריקאי EKN החל לסקר את המניה ב"תשואת יתר", עם מחיר יעד של 32 דולר - הגבוה שקיבלה עד כה. האנליסט יין חוזה, כי הרווח למניה יגיע ל-83 סנט ב-2005 ול-1.07 דולרים ב-2006 וביחד עם גידול צפוי במרווח התפעולי - ידחפו השניים את מחיר המניה מעלה. מניות ריטליקס עלו מאז תחילת אוקטובר - אז סיפקה החברה את תחזיותיה עבור 2005 - בקרוב ל-11% למחיר של 26 דולר, המשקף לה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully