וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שישי של עליות במגזר הנפט - נסחר מעל לרמה של 60 דולר לחבית על רקע מזג האוויר הקר בארה"ב

TheMarker

7.12.2005 / 15:21

זהו רצף העליות הארוך ביותר מאז פגיעת ההוריקן קתרינה בחופי ארה"ב; הטמפרטורות במזרח ארה"ב - איזור האחראי לכ-80% מצריכת הדלק להסקה במדינה - ימשיכו להיות נמוכות מהרגיל



מחיר הנפט הגולמי ממשיך לרשום עליות, זה היום השישי ברציפות. מדובר בעלייה הרצופה הארוכה ביותר מאז פגיעת ההוריקן קתרינה בחופי ארה"ב באוגוסט השנה. העליות הן על רקע החששות כי מזג האוויר הקר בארה"ב ירוקן את מלאי הנפט במדינה. עם זאת, מחיר הנפט עדיין נמוך בכ-15% לעומת השיא שנרשם ב-30 באוגוסט - 70.85 דולר לחבית.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה בינואר עולים ב-0.6%, למחיר 60.32 דולר לחבית בניו יורק. מאוחר יותר היום צפוי להתפרסם מלאי הנפט בארה"ב לשבוע שעבר. לפי התחזיות, יירשם גידול במלאי הדלקים המזוקקים, אך ירידה במלאי הנפט הגולמי.



הביקוש לדלק להסקה בארה"ב הולך וגדל - ועשוי להביא להצטמצמות המלאי - עקב מזג האוויר המקפיא בצפון-מזרח ארה"ב. קרטל אופ"ק מפיק נפט בקרבת שיא תפוקתו, לאחר שהציע למכור כל חבית נפט שביכולתו לייצר עד סוף השנה. פירוש הדבר הוא, שבמקרה של אובדן תפוקה בלתי צפוי של אחת מיצואניות הנפט, יתקשה הארגון לספק את התפוקה החסרה. זו אחת הסיבות שכל פיגוע טרור או אסון טבע, עשויים להזניק את מחירי הנפט.



לפי שירות מזג האוויר של ארה"ב, הטמפרטורות במזרח ארה"ב צפויות להמשיך להיות נמוכות מהרגיל לתקופה זו, עד ה-20 בדצמבר. חברת Weather Derivatives חוזה כי הביקוש להסקה יהיה גבוה ב-19% מהממוצע לעונה במזרח ארה"ב, עד ה-13 בדצמבר. הצד המזרחי סובל מטמפרטורות נמוכות ביותר לרוב, ואחראי לכ-80% מצריכת הדלק להסקה של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully