וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות שדות התעופה: ההכנסות המסחריות זינקו ב-29% בתשעת החודשים הראשונים של השנה ל-712 מיליון שקל

זוהר בלומנקרנץ

7.12.2005 / 16:26

הרווח מתחילת השנה הסתכם בכ-54.4 מיליון שקל; מנכ"ל רש"ת: "ההכנסות המסחריות מאפשרות לנו לשמור על תעריפי אגרות תעופתיות ברמה נמוכה"



הכנסותיה המסחריות של רשות שדות התעופה (רש"ת) בתשעת החודשים הראשונים של השנה זינקו בכ-29% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-717.2 מיליון שקל. כך עולה מהדו"חות הכספיים שפירסמה היום הרשות, הזוכה למעמד של מונופול בתחומה בנתב"ג.



הכנסותיה הכלליות של רש"ת הסתכמו בכ-1.3 מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה - גידול של 19.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הכנסות רש"ת מאגרות ושירותים למטוסים הסתכמו בכ- 194 מיליון שקל בחודשים ינואר-ספטמבר - גידול של 10.7% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ההכנסות בתקופה זו מאגרות ושרותים לנוסעים גדלו ב-8.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד לרמה של כ-400 מיליון שקל. הרווח (עודף הכנסות על הוצאות להעברה לקרן לפיתוח ולהרחבת השירותים) בתשעת החודשים הראשונים של 2005 הסתכם בכ-54.4 מיליון שקל.

ברבעון השלישי של השנה נרשמו הכנסות של כ-504 מיליון שקל, מתוכם כ-249 מיליון שקל הכנסות מסחריות. ההכנסות מאגרות ושירותים למטוסים ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-78 מיליון שקל וההכנסות מאגרות ושרותים לנוסעים, הסתכמו בכ-177.4 מיליון שקל. הרווח ברבעון השלישי הסתכם בכ-84 מיליון שקל.

מנכ"ל רש"ת, גבי אופיר, אמר בתגובה על הנתונים, כי "ההכנסות המסחריות מאפשרות לרש"ת לשמור על תעריפי אגרות תעופתיות ברמה נמוכה בהשוואה לשדות אחרים בעולם". לדבריו, "הדו"חות הכספיים מלמדים על עמידת ההנהלה ביעדי התקציב, תוך הנהגת מדיניות התייעלות הכוללת קיצוץ הוצאות תפעול ואחזקה והעברת פעילויות למיקור חוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully