וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GTC פולין מכרה את אחזקותיה ברשת המלונות אורביס בתמורה ל-22.3 מיליון דולר

נתן שבע

7.12.2005 / 16:45

החברה מכרה את אחזקתה ברשת המלונות לאחר שמיצתה את פוטנציאל ההשקעה של הקרקעות שהיו לרשת המלונות; GTC נדל"ן תרשום רווח של 3.3 מיליון דולר



GTC פולין מקבוצת קרדן אן.וי חיסלה את אחזקותיה בחברת המלונות הפולנית אורביס(Orbis). החברה מכרה את אחזקותיה שהסתכמו ב-5% בחברה הפולנית בתמורה ל-22.3 מיליון דולר. GTC נדל"ן, החברה הסבתא, תרשום בגין העסקה רווח של 3.3 מיליון דולר לפני מס.



GTC נכנסה להשקעה ברשת המלונות הפולנית הגדולה במזרח אירופה לאחר שהופרטה על ידי הממשלה הפולנית ביולי 2000. במקביל, הצטרפו להשקעה זו אקור, רשת המלונות הגדולה בעולם, ודויטשה בנק. העסקה בוצעה אז לפי שווי חברה של 380 מיליון דולר לאורביס, כך ש-GTC שילמה 19 מיליון דולר עבור אחזקותיה.



GTC רכשה את מניות החברה כחלק משיתוף פעולה אסטרטגי. בבעלותה של אורביס היו לא מעט קרקעות בסביבת מלונותיה. עצם האחיזה של GTC ברשת המלונות הפולנית, הקלה על החברה במהלך עסקות עם הרשת, שבמהלכן רכשה קרקעות שהיו בבעלותה לצורך פעילות יזמית. לאחר שמיצתה GTC את פוטנציאל עסקות הנדל"ן של לאורביס, החליטה החברה למכור את אחזקותיה בה.



GTC פולין נסחרת לפי שווי של 950 מיליון דולר בבורסת ורשה. לפני חודשיים, הודיעה GTC נדל"ן כי תרכוש את אחזקותיה של אזורים ב-GTC International שמחזיקה בכ-51% מ-GTC פולין. עסקה זו תושלם עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully