וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי החל בתהליך הרישום המוקדם לשמות דומיין בעלי הסיומת החדשה - EU

TheMarker

7.12.2005 / 17:02

הרישום המוקדם מאפשר לחברות וארגונים בעלי זכויות על שמם להירשם ולהגן על דומיינים הקשורים בשמם מפני פגיעה בקניין רוחני, הטעיית לקוחות והתחזות



האיחוד האירופי החל היום בתהליך הרישום המוקדם לשמות דומיין בעלי הסיומת החדשה של האיחוד האירופי - EU. במסגרת הרישום המוקדם (?Sunrise"), יכולים עסקים וארגונים בעלי זכויות על שמות מסוימים (כמו סימנים רשומים או מותגים) לשריין לעצמם כתובות אינטרנט הקשורים לשמם ובעלי סיומת של האיחוד. דומיינים אלה ייראו, למשל, כך: www.themarker.eu.



על פי הערכות, סיומת EU. תהפוך לסיומת שם הדומיין המשמעותית ביותר לאחר סיומת ה-.com, ובעקבות פתיחת תהליך הרישום המוקדם היום, יירשמו מדי יום אלפי שמות דומיין עם סיומת זו.



ברשת האינטרנט טמונים סיכונים רבים כגון פגיעה בסמלים מסחריים, פגיעה בקניין רוחני, התחזות, חיקויים, הטעיית ובלבול לקוחות, השמצה ועוד. על מנת לאפשר לחברות להגן על עצמן מפני עבירות אלה, החליט האיחוד האירופי לערוך רישום מוקדם, שבו יגישו חברות וארגונים בקשה שתיבדק על ידי גורמים באיחוד ואם תימצא נכונה, תקבל את הזכויות על הדומיינים הקשורים לשמה באופן ישיר.



כרשם מורשה של האיחוד האירופי ורשם מורשה של ארגון האינטרנט העולמי (ICANN) בישראל וכחברה המתמחה בתחום ה-Brand Security, מטפלת חברת Domain The Net בקליטת הבקשות לרישום המוקדם לסיומת הדומיין EU. במסגרת תהליך ה-SunRise. הבקשות מוגשות על ידי חברת Domain The Net, בהתאם ללוחות הזמנים של האיחוד האירופי.



לדברי יואב קרן, מנכ"ל Domain The Net, "לא קיימת מודעות מספקת בקרב מקבלי ההחלטות הבכירים בארגונים לחשיבות הנושא, הן ככלי עסקי ושיווקי והן בצורך למניעת פגיעה בזכויות הקניין הרוחני של החברה. אנו עדים ומעורבים מדי יום ביומו במקרים שבהם חברות נאלצות להשקיע משאבים נרחבים - כספיים, משפטיים וטכניים על מנת להחזיר לעצמן את שמות הדומיין שאיבדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully