וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראייר והתאחדות המלונות פנו למזוז נגד דרישת אל על לדחות קבלת ההחלטה בעניין התחרות בקו לניו יורק

זוהר בלומנקרנץ

7.12.2005 / 17:27

שני הגופים פנו ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות הפרסום אתמול ב-TheMarker, לפיו אל על פנתה למזוז בבקשה לדחות ההחלטה בנושא עד לאחר הבחירות; מנכ"לית ישראייר: "אין כאן כל מחטף"



חברת התעופה ישראייר והתאחדות המלונות, פנו היום בנפרד ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, נגד דרישתה של חברת לדחות את קבלת ההחלטה על ידי שר התיירות, אברהם הירשזון, בעניין הפעלתו של קו תעופה סדיר חדש לניו יורק, על ידי חברת תעופה ישראלית נוספת - שתתחרה באל על - עד לאחר הבחירות.



"קראנו אתמול, בגיליון האלקטרוני של עיתון TheMarker, כי אל על פנתה אליך, באמצעות יועציה המשפטיים, בבקשה כי תורה לכבוד שר התיירות, מר אברהם הירשזון, להימנע מקבלת החלטה בעניין שבנדון", פתחה פנייתה של מנכ"לית ישראייר, סבינה בירן. "זאת, בטענה שקבלת ההחלטה כאמור עלולה להיחזות 'כמחטף ערב הבחירות'. אל על כמובן לא טרחה להעביר אלינו העתק ממכתב זה. זאת ועוד, בטרם קיבלנו העתק מהמכתב, ברצוננו לנסות להאיר את עיני כבודו ולהראותו כי נימוקי בקשת אל על, כפי שפורסמו בתקשורת, הינם חסרי כל יסוד", כתבה.



"אל על, מאז ומתמיד, שמה לה כמטרה עילאית לשמר את המונופולין המוקנה לה על שמי המדינה. בהתאם, מהמועד שבו עלתה האפשרות למינויה של ישראייר כמוביל נקוב נוסף לניו יורק, החלה אל על וגורמים מטעמה לנהל קמפיין אגרסיווי ביותר כנגדנו וכנגד האפשרות שאכן נמונה כמוביל נקוב בקו זה. לדידי אל על, כל האמצעים כשרים ב'קמפיין' זה, והם כוללים - בין היתר - שימוש באמצעי התקשורת לפרסום ידיעות אשר נועדו לפגוע בישראייר, ואף הפעלת לחצים חסרי תקדים כנגד גורמי ממשל אשר יש להם נגיעה לתהליך קבלת ההחלטות בהקשר הנדון. זה ולא 'האינטרס הציבורי' בתקופת 'בין השמשות', הוא המניע לפנייתה של אל על אליך", המשיכה פניית בירן למזוז.



לטענת בירן, פנייתה של אל על למזוז כעת, מטרתה אחת: לעצור בכל דרך אפשרית קבלת החלטה לגיטימית של שר אשר מונה כדין להחליט בנושא. "אין כאן כל מחטף שהוא", נאמר עוד בפנייתה של מנכ"לית ישראייר ליועץ המשפטי לממשלה. "שר התיירות מונה להחליט בנושא, עקב חשש לניגוד עניינים של שר התחבורה בנוגע לחברת ישראייר, כבר ב- 22 באוגוסט 2005. מינויו של שר התיירות אושר על ידך, על ידי הממשלה ועל ידי הכנסת, וזאת, להזכיר, זמן רב לפני שהוחלט על הקדמת הבחירות".



כעת, כשעומד הליך סדור ומקיף זה להסתיים, ומשהבשילו התנאים לקבלת ההחלטה, בירן טוענת כי אל על מנסה לעצרו - מחשש שמא החלטת השר לא תתאם את רצונה. "אם יש כאן ניסיון למחטף כלשהו, הרי זה אך ורק ניסיונה של אל על למנוע משר התיירות לקבל החלטה אשר הבשילה במהלך הדברים הרגיל, ואשר מכל בחינה אין סיבה מדוע שלא לקבלה", כתבה בירן למזוז.



לטענת המנכ"לית, השהיית ההחלטה על פי בקשת אל על, תגרום לישראייר נזק בלתי הפיך: "עונת הקיץ הקרובה, עומדת ממש בפתח - במונחי תעופה - ולמינוי ישראייר כמוביל נקוב בקו לניו יורק יש משמעות עקרונית ליכולתה להמשיך ולשרוד בקו זה, למול כוח המונופולין הטורפני של אל על בו - לטובת האזרח, הצרכן והתייר. יתרה מזאת, ובהיבט הכללי של העניינים, קבלת גישתה של אל על לפיה על השר להימנע מהחלטה, אשר בינה לבין הבחירות הקרבות אין ולא כלום, משמעותה למעשה הקניית 'יכולת הקפאה' של כל פעילות שלטונית, זמן רב לפני בחירות, לכל מי שמסיבותיו הוא מעוניין בכך. ברור הוא כי שלטון מתוקן אינו יכול להיאחז בשיתוק לחודשים ארוכים, כל פעם שמערכת בחירות נראית באופק", הוסיפה. בסיום פנייתה למזוז,ביקשה בירן לדחות על הסף את בקשתה של אל על.



במכתב דחוף ששיגר היום נשיא התאחדות המלונות בישראל - אבי אלה - בשם ההתאחדות, ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, נכתב כי "פניית אל על למזוז מציגה את הדברים באופן מוטעה שיש בו כדי לפגוע באינטרסים הכלכליים הרחבים של אזרחי מדינת ישראל".



לטענת בא כוחה המשפטי של נשיא התאחדות המלונות, עו"ד נרי ירקוני, "בניגוד לנאמר על ידי אל על, מבחינה משפטית עקרונית אין מניעה לשקול ולהחליט על הוספת מוביל נקוב נוסף וכל השהייה בהחלטה תגרום נזק כלכלי חמור למשק הישראלי".



לטענת התאחדות המלונות, בהחלטות בג"ץ - כולל ההחלטה על עתירת ארקיע - ניתנו סייגים ברורים ואמירות על פגיעה בחופש העיסוק של מובילים נוספים (חברות תעופה), ואפשרות להוספת מוביל נקוב נוסף לאחר שקילת כל הגורמים הקשורים לנושא.



עוד נטען כי "ההחלטה על מוביל נוסף הינה בעלת משמעות כלכלית כבדה למשק הישראלי, למלונות וגם לאל על". התאחדות המלונות טוענת, כי "אי קבלת החלטה, משמעותה החלטה לפגוע באינטרס הכלכלי של כלל המשק, פגיעה במאמצי השיווק של מדינת ישראל ואי מימוש הפוטנציאל התיירותי שמימושו ייצר אלפי מקומות עבודה והכנסות למדינה".



בסיום הפנייה של נשיא התאחדות המלונות למזוז, כתב אלה כי "מזה למעלה משנה קיים חוסר במקומות טיסה בקו ארה"ב ישראל, וכבר היום יש מצוקה קשה במקומות טיסה לפסח הקרוב. מחסור במקומות טיסה, מראש פוגע בתיירות הקבוצתית לארץ ובעיקר מארה"ב".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully