וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ביוטכנולגיה נוספת בדרך לבורסה: ביו לייט תגייס מחר 5 מיליון דולר לפי שווי של 15 מיליון דולר

נתן שבע

7.12.2005 / 17:54

ביו לייט מחזיקה ב-4 חברות טכנולוגיה, שהבולטת בהן היא אובקיור, אשר קיבלה השבוע אישור FDA ראשוני להתחלת ניסויים קליניים בשלב השני; את הגיוס מובילים כלל חיתום ופועלים אי.בי.אי



חברת ביוטכנולגיה נוספת בדרך לבורסה - חברת האחזקות ביו לייט תקיים מחר את המכרז המוסדי בדרך להנפקה ראשונה של מניות החברה בבורסה של תל אביב. החברה, שבשליטת ד"ר גל ארליך וד"ר עמי איל, תנסה לגייס סכום של כ-5 מיליון דולר בהנפקה של מניות ואופציות שתתבצע לפי שווי של כ-15 מיליון דולר לפני הכסף. את הגיוס מובילים כלל פיננסים ופועלים אי.בי.אי.



ביו לייט שולטת בארבע חברות המפתחות טכנולוגיות. החברה הבולטת מבין האחזקות של ביולייט הינה חברת אוביקיור (100%), אשר מפתחת תרופה לטיפול בהשמנת יתר. שלוש החברות האחרות בהן מחזיקה החברה הן - אלרגיקה (100%), המפתחת תרופה לטיפול בסוגי אלרגיה; אופטוטק (86%), המפתחת מכשיר רפואי לטיפול בגלאוקומה (לחץ תוך עיני) וזטיק (91%), המפתחת טכנולוגיה אבחנתית לצביעה וזיהוי של תאים סרטניים.



התפתחות חלה השבוע בחברת אובקיור. לאחר פגישה של נציגי אובקיור השבוע עם רשויות המזון והתרופות האמריקאית (ה-FDA), הוחלט כי החברה תוכל להתחיל בניסוי Phase 2 לתרופה לטיפול בהשמנת יתר תוך שלושה חודשים. הניסוי צפוי להסתיים על פי הערכת החברה עד לסוף 2006.



הטכנולוגיה העומדת בבסיס הטיפול של אובקיור הנה התוויה חדשה לתרופת מרשם מוכרת ובטוחה, אשר בפיתוחה המקורי הושקעו עשרות מיליוני דולרים. על פי הערכות, פוטנציאל השוק של התרופה לטיפול בהשמנה שמפתחת אובקיור הינו כ-4-6 מיליארד דולר בשנה.



בנוסף, התרופה שפיתחה החברה עשויה לסייע בטיפול משלים לחולים המשתמשים בתרופות אנטי פסיכוטיות, אשר גורמות בדרך כלל לעלייה חדה במשקל המטופלים. היקף השוק הנוסף של החולים המשתמשים בתרופות אנטי פסיכותיות נאמד בכ-1-1.5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully