וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פודקאסטינג" היא מילת השנה של מילון אוקספורד לשנת 2005

TheMarker

7.12.2005 / 19:01

מלים נוספות שנשקלו כ"מילת השנה" הן שפעת העופות, סודוקו ו-rootkit; הפודקאסטים - גירסת השמע של הבלוג - צברו השנה תאוצה והציפו את עולם האינטרנט



"פודקאסטינג" (Podcasting) נבחרה למילת השנה של 2005 על ידי צוות מילון "אוקספורד". רק לפני שנה, הפודקאסטינג הייתה פעילות זניחה של קומץ חובבי טכנולוגיה מושבעים, אך היום הפודקאסטים מציפים את האינטרנט ומקיפים כמעט כל נושא העולה על הדעת. מקור המילה ב-iPod של אפל - נגן המוסיקה הנייד הפופולרי, המאפשר הורדה של קבצי שמע מהמחשב. המונח יתווסף למהדורה הבאה של מילון אוקספורד המקוון.



הפודקאסטים הם מעין שידורי רדיו אישיים באינטרנט שניתן להוריד למחשב או לנגן המוסיקה. כל אחד יכול לפתוח פודקאסט, גם באמצעות כלים בסיסיים ביותר - כל מה שצריך הוא מחשב, אינטרנט, מיקרופון ותוכנת המרה לפודקאסט (אותה ניתן להוריד מהאינטרנט). מי שמבקש להוריד פודקאסטים, צריך להיכנס לאתר כמו iTunes של אפל או אתרים כ-iPodder.com המקבצים פודקאסטים רבים.



המלים הנוספות שנשקלו לתואר מילת השנה היו "שפעת העופות", ?rootkit" (תוכנה המותקנת על מחשב על ידי גוף זר על מנת להסתיר תוכנות אחרות, כפי שעשתה סוני עם תוכנת ההגנה על זכויות יוצרים שלה), "סודוקו" (החידה שנפוצה בעולם כולו מהר יותר משפעת העופות) ועוד.



ארין מק'קין, העורכת הראשית של מילון אוקספורד החדש, אמרה כי "הפודקאסט נשקל גם בשנה שעברה, אך לא מספיק אנשים השתמשו בו או הכירו אותו. השנה זה כבר משהו שונה לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully