וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדולת הנשים על דברי וינר בעניין הנשים הדרוזיות: התבטאות שוביניסטית וגזענית

חיים ביאור

8.12.2005 / 7:34

כך בתגובה לדבריו של זאב וינר שהתפרסמו אתמול ב-TheMarker כי "בחורה דרוזית המועסקת באחת המתפרות בגליל אינה זקוקה להעלאת שכר המינימום"; אוריאל לין: "דבריו מגוחכים ונלעגים"



"הרבה זמן לא נשמעו אמירות שוביניסטיות ומפלות כמו דבריו של נשיא לשכת ארגוני העצמאים, זאב וינר, ביחס לנשים העובדות הדרוזיות" - כך אמרה אתמול ציונה קניג-יאיר, מנהלת המחלקה המשפטית של שדולת ארגוני הנשים. היא הגיבה בכך על דבריו של וינר שהתפרסמו אתמול ב-TheMarker כי "בחורה דרוזית המועסקת באחת המתפרות הפזורות בגליל אינה זקוקה להעלאת שכר המינימום", וכי "אם היא תשתכר 2,500 שקל היא לא תחוש שהמעסיק מנצל אותה".



קניג-יאיר ציינה כי דברי וינר נאמרו בדיוק ביום שבו אושרה לקריאה ראשונה הצעת חוק להקמת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, שתפעל למיגור האפליה בין מגזר למגזר. "קשה ליישב את הסתירה בין דבריו של וינר לבין הצעת החוק המתגבשת", הוסיפה.



לדברי קניג-יאיר, טענותיו של וינר קוראות למעשה לניצולן של עובדות אלה, שלתפישתו הן חלשות יותר מעובדות ומעובדים אחרים; "האמירות האלה מחזירות אותן אחורה שנות דור".



יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, אמר: "זו אמירה שלמרבה הבושה מפלה בין אדם לאדם בשם העיקרון של בצע כסף. דבריו הקיצוניים של וינר נשמעים כאילו יצאו ממכונת הזמן מתקופות חשוכות בהיסטוריה. הם מבטאים את השתלטות הקפיטליזם החזירי מבית מדרשם של שרון ונתניהו".



יו"ר נעמת, טליה לבני, אמרה: "אם מחיר ההישרדות של ענף הטקסטיל בישראל הוא שכר רעב לפועלות דרוזיות, עדיף שתעשייה זו לא תתקיים בישראל. רק כך תיאלץ הממשלה ליטול אחריות ליצירת אלטרנטיוות תעסוקתיות בשכר גבוה יותר ולהכשיר את הנשים הדרוזיות, אם יש לצורך בכך, לעיסוק במקצועות עתירי ידע".



נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, אמר: "דבריו של וינר מגוחכים ונלעגים. איך ניתן לסווג אנשים ולומר כי לאלה מגיע יותר ולאחרים פחות? וינר אינו מייצג בדבריו את המגזר העסקי, אלא את עצמו".



לעומת זאת, התאחדות התעשיינים לא הסתייגה מדבריו של וינר. "האמירה שלו משרתת אותנו. העובדות הדרוזיות המועסקות במתפרות אמרו בעצמן כי התעסוקה חשובה להן מהעלאת השכר", אמר אתמול דובר ההתאחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully