וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 וילות בהרצליה פיתוח נמכרו ב-6-5.5 מיליון דולר

אריק מירובסקי

8.12.2005 / 7:54

בעסקה הראשונה נמכרה הווילה של היהלומן דני ליפשיץ, ברחוב שבט מנשה, ב-5.5 מיליון דולר לתושב חוץ מאנגליה; מדובר במבנה חדיש שמשתרע על 700 מ"ר



נמשכת דהירת המחירים בהרצליה פיתוח. וילות ברחוב שבט מנשה וברחוב המעפילים נמכרו במחירים של 5.5 ו-6 מיליון דולר, לתושבי חוץ. וילה נוספת, ברחוב ניל"י, נמכרה לפני כמה שבועות ב-1.8 מיליון דולר. מתווכים הפועלים בשכונה מסבירים כי בשלוש העסקות מדובר במגרשים גדולים במיוחד, שהביקושים אליהם גדלו מאוד באחרונה, וההיצע - קטן.



בעסקה הראשונה נמכרה הווילה של היהלומן דני ליפשיץ, ברחוב שבט מנשה, ב-5.5 מיליון דולר לתושב חוץ מאנגליה. מדובר במבנה חדיש שמשתרע על 700 מ"ר, על מגרש פינתי של 950 מ"ר עם בריכת שחייה. לפני כחצי שנה התעניינו קרובי משפחה של ויוי וזכי רכיב, בעלי השליטה בחברת ההיי-טק טריון, שקנו בתחילת השנה את הווילה של מרטין שלאף ברחוב גלי תכלת ב-22 מיליון דולר, בקניית הווילה הזו, ואולם בסופו של דבר העסקה לא יצאה אל הפועל. בעסקה השנייה נמכרה וילה ברחוב המעפילים, אף היא מבנה חדיש של 700 מ"ר על מגרש של דונם, לתושב חוץ נוסף ב-6 מיליון דולר. הקונה יתגורר בשכנות לנוחי דנקנר, יעקב פרומצ'נקו ואנשי עסקים נוספים.



העסקה השלישית בוצעה בפינת הרחובות ניל"י ואריה בן אליעזר, על ידי הסוכן אורי טל מרימקס על הים. בעסקה נמכר מבנה של 400 מ"ר עם בריכת שחייה על מגרש של 940 מ"ר, ב-1.8 מיליון דולר.



טל אומר כי המחיר הנמוך יחסית של העסקה נעוץ במיקומה של הווילה - בסמוך לציר תנועה מרכזי, ובמצבה הפיסי של הווילה, הזקוקה לשיפוץ כללי. "בנוסף, העסקה בוצעה לפני כמה שבועות, ובינתיים המחירים עלו", הוא מוסיף.



מתווכים הפועלים בהרצליה פיתוח אומרים כי שתי העסקות מלמדות על עלייה של 30%-20% במחירי המגרשים הגדולים בשכונת היוקרה. זאת, בעוד שמחיר מגרשים ששטחם נע סביב חצי דונם עלה בכ-15% בלבד. "בעלי הון מקומיים ומחו"ל העמיסו על השוק הקטן של הרצליה פיתוח ביקושים גדולים מאוד למגרשים גדולים, בעוד שאין הרבה היצע, וזה מה שהביא לקפיצות המחירים", מסביר מתווך. "ההערכה היא שמחירו של מגרש ריק בשטח של דונם יכול להגיע ל-2,000 דולר למ"ר, בעוד שמחירי מגרשים קטנים יותר מגיעים ל-1,400-1,200 דולר למ"ר".



הנוסחה המקובלת בהרצליה פיתוח היא שככל שהנכס ממוקם במערב, שוויו עולה. על כך מעירים המתווכים כי כשמדובר במגרשים גדולים, ההיצע כה דל, שאין משמעות רבה למיקום: "רחוב שבטי מנשה נמצא מזרחית לרחוב הנשיא, המפריד בין החלק המערבי למזרחי של השכונה, ולמרות זאת המחיר שהתקבל היה גבוה. זאת ראיה לכך שגודל המגרש חשוב, לעתים, יותר מהמיקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully