וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גוגל הופכת לענק דורסני? בסוכנויות הפרסום חוששים שגוגל מנסה לנשל אותן ממעמדן

רויטרס

8.12.2005 / 7:50

גוגל, המנסה לגוון את בסיס ההכנסות שלה, החלה להציע למפרסמים מערך חינמי של כלי ניתוח שיווקיים כדי "לסייע" להם להגדיל את הוצאותיהם על מודעות טקסט שגוגל מציבה באתריה; יש הרואים במהלכים אלה קריאת תיגר על מערכות של חברות עצמאיות ועל סוכנויות הפרסום עצמן, ובתעשי





הצלחתה של מערכת החיפוש של גוגל בקרב מפרסמים הולידה מגזר נישה בשם אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). למגזר זה משתייכים בעיקר משווקים המתמצאים בעולם האינטרנט ומסייעים לחברות לוודא שאתריהן מופיעים בראש רשימת החיפוש בגוגל ובין המודעות העליונות.



"גוגל זקוקה למערכת האקולוגית הזו", אומרת האנליסטית מריאן וולק מססקהאנה פייננשל על האינטרנט, סוכנויות הפרסום, חברות התמיכה השיווקית וארגונים נוספים המסייעים למפרסמים לנצל את שירותיה של גוגל.



דייויד ורקלין, מנכ"ל חברת שירותי המדיה העצמאית קראט אמריקאס, שחשבונות הלקוחות שלה מסתכמים ב-6 מיליארד דולר, אומר כי לגוגל יש מספיק כוח כדי ליצור עסקים חדשים, אך גם כדי להפילם.



Iprospect, חטיבה של קראט, היא אחת הנהנות מהצלחתה של גוגל. חברות כמו מוטורולה משלמות לחטיבה זו כדי לקשר מודעות ל-300 מלות החיפוש הקשורות במוצריה הניידים של מוטורולה.



ורקלין מתלונן כי גוגל החלה לגבות מחברות שיווק דוגמת קראט 50 אלף דולר בחודש על השימוש במערכת רכישת המודעות של גוגל. "אנחנו ננסה לשכנע את גוגל שזה רעיון רע", אומר ורקלין. "אני לא רוצה להשתמש בכלי אחד כדי לנהל את גוגל ובכלי אחר כדי לנהל את יאהו, אסק ג'יווס וכל היתר", הוא אומר.



"המפרסמים נחרדים מהרעיון של הסתמכות בלעדית על גוגל לצורכי הפרסום שלהם, ומעוניינים גם באפשרויות עצמאיות למציאת המחיר והחשיפה הטובים ביותר", אומר ורקלין.



גוגל שומעת את הביקורות ההולכות וגוברות. בכירים בחברה אומרים כי עליהם להבהיר את מטרותיהם לציבור. "כשהתעסקנו רק במודעות זה היה די ברור", אמר מרק ליבוביץ, האחראי על שיתופי פעולה עסקיים. "יש איזה רעיון שלגוגל יש תוכנית-על מרושעת לנשל את סוכנויות הפרסום והמו"לים מעסקיהם. זה לא יכול להיות יותר מוטעה. אנחנו רואים בקשר שלנו עמם קשר סימביוטי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully