וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמה ההצעה להסדרת תקופת ההתמחות של עורכי הדין

עודד ארבל

8.12.2005 / 8:06

בימים אלה מפיץ משרד המשפטים תזכיר חוק לתיקון חוק לשכת עורכי הדין שמטרתו הסדרת סוגיות הנוגעות להתמחות לקראת הסמכה בעריכת דין



נראה כי התוכנית להארכת ההתמחות לשנה וחצי קורמת עור וגידים. לאחר שבחודש שעבר התבשרנו כי שרת המשפטים ציפי לבני קיבלה את המלצות ועדת גרסטל, מפיץ בימים אלה משרד המשפטים תזכיר חוק לתיקון חוק לשכת עורכי הדין שמטרתו הסדרת סוגיות הנוגעות להתמחות לקראת הסמכה בעריכת דין.



הארכת תקופת ההתמחות מתקופה של שנה לשנה ומחצה היא השינוי המרכזי בתזכיר, ואולם לא היחיד. התזכיר מציע עוד כי יתמנה שופט בדימוס אשר יעמוד בראש מערך הפיקוח על ההתמחות של הלשכה ויטפל בתלונות של מתמחים או מי שהיה מתמחה. לעניין זה מציע התזכיר כי אם השופט מוצא כי התלונה נגד עו"ד שאימן מתמחה מוצדקת, הוא רשאי לשלול את הרשאתו לאמן מתמחים לתקופה שיקבע, וכמו כן יהיה רשאי להמליץ לכל גורם מוסמך לנקוט צעדים מתאימים נגד אותו מאמן.



הצעה נוספת בתזכיר היא כי בתקופת ההתמחות ישתתף המתמחה בקורס במקצועות מעשיים שתערוך הלשכה שבסופו אף יהיה חייב לעבור מבחן. מי שלא ישתתף בקורס או לא יעבור את הבחינה, לא יהיה זכאי להיבחן בבחינות ההסמכה הסופיות. עלות ההשתתפות בקורס לא תעלה על 500 שקלים.



שינוי חשוב נוסף אותו מציע התזכיר נוגע למתכונת בחינת ההסכמה בכתב שעורכת לשכת עורכי הדין. במקום בחינה אמריקאית, כפי שהיה עד כה, יצטרכו הנבחנים לענות על שאלות פתוחות ולנתח מקרה מבחן משפטי. כמו כן מוצע כי הרכב הוועדה הבוחנת בבחינה בעל פה, שכוללת כעת שלושה חברים - שופט ושני עורכי דין, תשתנה ותכלול בנוסף שני נציגי אקדמיה.



ההסדרים המוצעים ביחס לפיקוח על ההתמחות אמורים להיכנס לתוקף תשעה חודשים לאחר פרסום החוק, ואילו ההסדרים היותר רגישים שעוסקים בהתמחות אמורים להיכנס לתוקף בתום ארבע שנים מיום פרסומו של החוק. עוד מוצע כי השינויים ביחס לתקופת ההתמחות לא יחולו על מי שהחל את התמחותו לפני יום התחולה.



במילים אחרות, כל מי שלומד כעת משפטים יכול לנשום לרווחה, תקופת התמחותו לא תוארך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully