וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל העלאות ריבית באסיה

דפנה מאור

8.12.2005 / 9:16

העלאות ריבית מפתיעות בניו זילנד ודרום קוריאה. בניו זילנד הריבית לרמת שיא של 7.25%. יפאן מתכוננות לביטול ריבית האפס

בכל רחבי אסיה משנסים הבנקים המרכזיים את מותניהם לקראת האינפלציה המתגברת: היום העלו דרום קוריאה וניו זילנד את הריבית במפתיע, בשל החששות מהתייקרות המחירים. יתר על כן, הבנק המרכזי של יפאן, אשר שמר משך שנים על ריבית אפסית והזרים כסף זול למערכת הפיננסית, אמר היום כי מדיניותו המרחיבה מתקרבת לקיצה.

הבנק המרכזי של קוריאה העלה היום את הריבית ב-0.25% ל-3.75%, העלאת ריבית שנייה מזה שלושה חודשים, בניגוד לציפיות הכלכלנים. האינפלציה בקוריאה חזויה להאיץ לקצב של 3% ב-2006, לעומת ממוצע של 2.7% השנה, להערכת הבנק. בניכוי מזון ואנרגיה, סעיפים תנודתיים, היא חזויה להאיץ ל-3.3% לעומת 2.1% השנה. כלכלת דרום קוריאה האצה את צמיחתה השנה, וב-2006 היא חזויה לצמוח ב-5%, לפי הבנק המרכזי.

ניו זילנד העלתה את שיעור הריבית ב-0.25% לרמת שיא של 7.25%. היתה זו ההעלאה התשיעית מאז ינואר 2004, במטרה לבלום את הצמיחה המהירה מדי בצריכה הפרטית ובאינפלציה. נגיד הבנק, אלן בולארד, ציין את האינפלציה במפורש כגורם להעלאת הריבית. הריבית בניו זילנד היא הגבוהה ביותר בקרב המדינות הזוכות לדירוג האשראי הגבוה ביותר של מודי'ס - AAA.

נגיד הבנק המרכזי של יפאן, שניצבת השנה, סוף סוף, על סף יציאה אמיתית ממיתון בן 15 שנים, אמר בנאום כי מדיניות הצפת הבנקים המסחריים בכסף בריבית אפסית "קרובה לסופה". יפאן סבלה שנים מדפלציה - ירידה במחירים לצרכן - אשר בלמה את הצריכה הפרטית במשק השני בגודלו בעולם. להערכת הבנק המרכזי הגיעה הדפלציה לסופה, וברבעון הראשון של 2006 צפויה עליית מחירים. הבנק הוריד את הריבית לרמה הקרובה לאפס לפני ארבע שנים וחצי כדי לעודד הצריכה הפרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully