וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: בורסת טוקיו ירדה ב-2% בעקבות סימנים להעלאת ריבית; סיאול ללא שינוי למרות העלאת ריבית

ליאור רבינוביץ

8.12.2005 / 10:17

סמסונג אלקטרוניקס הדרום קוריאנית ירדה ב-1.3% לאחר שאתמול רשמה שיא כל הזמנים; ענקית האלקטרוניקה היפאנית מצושיטה נפלה ב-4.9% בטוקיו



ירידות שערים נרשמו היום ברוב הבורסות באסיה לנוכח סימנים לעליית הריבית ברחבי היבשת. בטוקיו נרשמה ירידה של 2% במדד הניקיי לאחר שנגיד הבנק המרכזי אמר, כי עידן הריבית האפסית מתקרב לקצו. בורסת דרום קוריאה, למרות העלאת ריבית מפתיעה שביצע הבנק המרכזי היום, נסגרה ללא שינוי; הונג קונג יורדת ב-1.6%.



הבנק המרכזי בדרום קוריאה העלה את הריבית ב-0.25% ל-3.75%, העלאת ריבית שנייה מזה שלושה חודשים, בניגוד לציפיות הכלכלנים. ניו זילנד העלתה את שיעור הריבית ב-0.25% לרמת שיא של 7.25%. מדובר בהעלאה התשיעית מאז ינואר 2004, במטרה לבלום את הצמיחה המהירה מדי בצריכה הפרטית ובאינפלציה.



נגיד הבנק המרכזי של יפאן, טושיהיקו פוקוי, ציין כי הבנק קרוב להפסקת מדיניות המלחמה בדיפלציה על רקע ציפייה לעלייה במדד המחירים לצרכן ברבעון הראשון. "ברור לכולם שהסוף קרוב", אמר פוקוי בנאום בעיר נאגויה שביפאן, בהתייחסו למדיניות הצפת מערכת הבנקאות במזומנים, וקביעת הריבית ברמה אפס.



העלאת ריבית היא בדרך כלל בשורה שלילית לשוקי ההון. אמנם, היא מלמדת על כך שהכלכלה צומחת בקצב גבוה, אולם היא מקטינה את כדאיות ההשקעה באפיקים סולידיים על חשבון שוק המניות ואיגרות החוב. כמו כן, החששות מאינפלציה - אחד האיומים הגדולים ביותר על יציבות כלכלית - מעוררים אימה בשווקים.



הירידה בבורסת טוקיו משקפת חשש מהעלאת ריבית ומרמת מחירים גבוהה מדי אחרי שיא של חמש שנים שנקבע ביום שני השבוע.



ענקית האלקטרוניקה היפאנית מצושיטה רשמה ירידה של 4.9%. מוקדם יותר הודיעה החברה, כי תשקיע 146 מיליון דולר כדי להחזיר למפעל תנורי גז שגרמו לשני מקרי מוות השנה.



מדד ניקיי וטופיקס בבורסת טוקיו, שעלו בשלושת החודשים האחרונים בכ-20%, מדאיגים משקיעים מהיווצרות בועה. הירידות משקפות חשש מרמת מחירים שאינה משקפת את המצב הכלכלה האמיתי של יפאן שעדיין נלחמת במיתון מתמשך.



סמסונג אלקטרוניקס הדרום קוריאנית ירדה ב1.3% לאחר שאתמול רשמה שיא כל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully