וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות של 2.8 מיליארד דולר בפקודת מסחר הובילה לתוהו ובוהו במניית ג'יי-קום ביום המסחר הראשון שלה

סוכנויות הידיעות

8.12.2005 / 11:02

חברת מיקור החוץ היפאנית הונפקה בכ-14 מיליון דולר; החברה הנפיקה 2,800 מניות במחיר 610 אלף ין למניה אך פקודת מכירה ל-600 אלף מניות גרמה לצניחת המניה; כך דיווחה בלומברג



טעות של 2.8 מיליארד דולר בפקודת מסחר הובילה לתוהו ובוהו במניית ג'יי-קום היפאנית, שהונפקה לראשונה לציבור היום בכ-14 מיליון דולר. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. השערורייה הובילה לירידות במגזר הברוקראז' והבנקאות בבורסת טוקיו. ג'יי-קום, חברת מיקור חוץ בתחום התקשורת, שהחלה היום להיסחר במדד לחברות קטנות בבורסת טוקיו, הנפיקה 2,800 מניות במחיר 610 אלף ין (5,070 דולר) למניה, לפי נתוני בלומברג.



עם תחילת המסחר ירדו המניות למחיר מינימום של 572 אלף ין (4,750 דולר), לאחר שפקודת מסחר מוטעית הורת הלמכור כ-600 אלף מניות במחיר זה ? כמות מניות הגדולה בהרבה לעומת כמות המניות הקיימת. מאוחר יותר זינקו המניות לגבול עליון של 772 אלף ין (6,415 דולר).



"אנחנו מודעים לכך שניתנה פקודת מסחר מסובכת להבנה" אמר טומוהארו נקאו, בכיר בבורסת טוקיו. "טרם הצלחנו לגלות מי עשה זאת, וגם אם נדע, יתכן כי לא נוכל לפרסם מידע חסוי זה", הוא הוסיף. טקאשי טאנימה, דובר ג'יי-קום, אמר כי החברה "חוקרת את המסחר במניות היום ביחד עם חברת ניקו סיטיגרופ".



ניקו קורדיאל, הברוקראז' שחטיבת ניקו סיטיגרופ שלו ארגן את מכירת המניות, פרסם הצהרה לפיה החברה אינה עומדת בפני הפסד גדול במיוחד בשל הפרשה. הברוקראז'ים דייווה סקיוריטיז ונומורה הולדינגס טענו כי לא היו מעורבים בעסקה.



מניית ניקו קורדיאל ירדה 3.3% בטוקיו על רקע הפרשייה. נומורה הולדינגס, הברוקראז' הגדול ביפאן, ירדה ב-3.7%. דיווה סקיוריטיז, הברוקראז' השני בגודלו ביפאן, ירד ב-3.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully