וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונטג' - קרן ההשקעות בקרנות הון סיכון של אלן פלד וקבוצת דברת - גייסה 45 מ' ד' מתוך 75 מ' ד' מתוכננים

עודד חרמוני

8.12.2005 / 12:15

כך נודע ל-TheMarker; פלד: "גייסנו את וינטאג' 2 לגייס כסף לקרנות ישראליות שהאטרקטיוויות שלהן הולכת וגדלה; ישראל הפכה לאחד המקומות המרכזיים ביותר לטכנולוגיה אחרי ארה"ב"



קרן ההשקעות בקרנות הון סיכון הישראלית, ונטג', שהוקמה על ידי אלן פלד במסגרת קבוצת קרנות ההשקעה וההון סיכון שמנהלת קבוצת דברת, השלימה אתמול את החלק הראשון בגיוס ההון לקרן השנייה שלה, בהיקף של 45 מיליון דולר. הקרן מתכננת להשלים עד חודש מארס גיוס הון בהיקף של 75 מיליון דולר שיושקעו בקרנות הון סיכון ישראליות. חברת הביטוח של הפניקס היא המשקיע המרכזי בקרן החדשה ובין המשקיעים האחרים: גם קבוצת דברת שחלקה בקרן נמוך מחלקה היחסי בקרן הקודמת של
וינטאג'.



וינטאג' היא כיום הקרן האקטיווית היחידה בישראל שמשקיעה בקרנות הון סיכון אחרות לאחר שקבוצת אוורגרין הפסיקה לבצע השקעות מסוג זה, וכך גם כור וקרן סטאר. אלן פלד הקים את קבוצת וינטאג' שהחלה כקרן שניונית (secondary) ב-2003 בהיקף של 64 מיליון דולר בכדי לרכוש אחזקות של משקיעים מאוכזבים או ששינו את אסרטגיית ההשקעות שלהם בקרנות הון סיכון קיימות. הקרן פעלה בעיקר בתקופת המשבר שלאחר פיצוץ הבועה, שבמהלכה משקיעים רבים ביקשו להיפטר מההתחייבויות שלהם לקרנות הון סיכון לנוכח ההפסדים.



וינטאג' 2 היא קרן משלימה לקרן השניונית כיוון שהיא מוקמת בתקופת פריחה יחסית בהון סיכון, שבה יש אפשרות להשקיע בקרנות הזוכות לביקוש. לדברי אלן פלד, הקרן תשקיע בעיקר בקרנות המתמחות בהשקעות בחברות טכנולוגיות ישראליות בשלבים מוקדמים. בין השותפים הנוספים בקרן: עמית פרנקל שהיה שותף מנהל בקרנות כרמל ואינפיניטי וחגי גולהירש מקרן AIG אוריון.



"גייסנו את וינטאג' 2 לגייס כסף לקרנות ישראליות שהאטרקטיוויות שלהן הולכת וגדלה. בעשור האחרון, ישראל הפכה לאחד המקומות המרכזיים ביותר לטכנולוגיה אחרי ארצות הברית, והתעשייה המקומית מתודלקת על ידי קרנות ההון סיכון. ההחזרים של הקרנות הישראליות דומים לאלו של הקרנות האמריקאיות ולכן הן לא פחות אטרקטיוויות" - כך אמר פלד ששימש בעבר כשותף בורטקס ויזראל סיד.



איב פינקלשטיין, ממנהלי וינטאג' ולשעבר אנליסט בגולדמן זאקס, הוסיף אתמול שחלק מהאטרקטיוויות של הקרנות הישראליות היא ביעילות ההשקעות שלהן- "כשמחיר ההשקעה בחברות ישראליות נמוך ב30% ממחיר ההשקעה בחברות מקבילות בארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully