וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית סמסונג אלקטרוניקס עלתה אתמול לשיא של כל הזמנים לאחר זינוק של 16% תוך חודש

סוכנויות הידיעות

8.12.2005 / 13:10

שווי השוק של סמסונג הוא 91 מיליארד דולר - כמעט פי שלושה לעומת סוני - בזכות הביקוש לשבבי פלאש בנגני מדיה וטלפונים



מניית סמסונג אלקטרוניקס רשמה שיא של כל הזמנים ביום רביעי בבורסת סיאול בדרום קוריאה. מניותיה של סמסונג, בעלת שווי שוק של 91.26 מיליארד דולר, קבעו שיא של 645,000 וון קוריאני עם עלייה של 1.75%. השיא הקודם נרשם ב-26 באפריל 2004 במחיר 638,000 וון. היום נסגרה המנייה בירידה של 1.3%. לשם השוואה, מתחרתה העיקרית של סמסונג אלקטרוניקס בשוק מוצרי האלקטרוניקה, סוני היפאנית, נסחרת לפי שווי שוק של 37.3 מיליארד דולר.



סמסונג נהנית מביקוש גובר לזיכרונות פלאש ומאופטימיות במגזר המוליכים למחצה ברחבי העולם. אנליסטים צופים, כי מניית סמסונג תמשיך לעלות בעקבות התרחבות שוק הטלוויזיות הדקות ומוצרי אלקטרוניקה נוספים מתוצרתה.



בחודש האחרון, נרשמה עלייה חדה במניותיהם של חברות אלקטרוניקה גדולות ברחבי העולם. סמסונג אלקטרוניקס עלתה ב-16.1%, מניית טושיבה עלתה ביותר מ-20% ומנייה אינטל עלתה ב-13.5%.



הביקוש לשבבי זיכרון פלאש (Flash) גדל בזכות הפופולריות הגואה של מוצרים פופולריים כמו iPod ונגני mp3 אחרים, ומצלמות דיגיטליות - אשר שבבים אלה משמשים בהם כזיכרון. העלייה בביקוש לזיכרונות פלאש עזרה להפיג חששות מירידת מחירים נמשכת של שבבי זכרון מסוג DRAM, המשמשים במחשבים אישיים. שבבי זיכרון אלה הם כיום העסק העיקרי של סמסונג. המחיר של זכרונות DRAM לא צפוי להתאושש עד אמצע 2006.



סמסונג אלקטרוניקס היא גם היצרנית הגדולה בעולם של טלוויזיות דקות מסוג LCD. הביקוש המוגבר לטלוויזיות מסוג זה והשקת הדור החדש של המכשירים הסלולרים צפוי להעלות את מכירות החברה. "בעתיד הקרוב, רווחי החברה נראים מצוין", אומר גיי קים, אנליסט ביונדאי סקריוטיס, "פוטנציאל הביקוש קיים בשני סוגי מוצרים, נגני מדיה ומחשבי כף היד".



כמה אנליסטים צופים כי מניית החברה תמשיך לעלות, אך אחרים טוענים כי קיים סיכון במחצית הראשונה של 2006, שבה בדרך כלל ביצועי חברות הטכנולוגיה פחות טובים לעומת המחצית השנייה.



האופטימיות בשוקי העולם לגבי מגזר המוליכים למחצה עזרה לרכך נתונים המראים, כי ביצועי מניות חברות הטכנולוגיה בקוריאה נופלות ביחס לבורסה המקומית. בורסת קוספי רשמה מתחילת שנה עלייה מרשימה של 47.9%. מניות הטכנולוגיה רשמו אומנם עלייה של 40.3%, אך נפלו משמעותית ממניות הבנקים שעלו ב-78.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully