וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יושבים על הגדר: אוסקר גרוס ו-RBC סבורים שקומברס כבר מתומחרת במלואה

שירלי יום-טוב

8.12.2005 / 15:58

אוסקר גרוס: תחזית החברה ל-2006 שמרנית אך עדיין, כל החדשות הטובות כבר באו לביטוי במחיר המניה; RBC: "כ-40% מהרווח לפני מס הוא תוצאה של הכנסות מימון"



בשטף ההמלצות של בתי ההשקעות על קומברס ביומיים האחרונים קשה למצוא מלים לא טובות על החברה. קומברס עקפה את התחזיות (אבל לזה כבר התרגלנו), העלתה תחזית לרבעון הרביעי וסיפקה תחזית ראשונה לשנת 2006. גם בבתי ההשקעות אוסקר גרוס ו-RBC רואים בחיוב את הדו"חות. אך, בעוד שבתי השקעות כמו ליהמן ברדרס ו-CIBC סבורים שכדאי לכם להמשיך לקנות מניות קומברס, באוסקר וב-RBC מרימים דגל אדום לגבי מחירה של קומברס. במלים אחרות, להערכתם, קומברס כבר יקרה, או לפחות מתומחרת כראוי, גם אחרי כל החדשות הטובות שהחברה סיפקה ביום רביעי בלילה בעת פרסום הדו"חות.



האנליסט רוני בירון, מאוסקר גרוס, מסקר את החברה בהמלצת "החזק" כבר יותר מ-8 חודשים. הוא אמנם מחזיק בדיעה חיובית על קומברס והשוק בו היא פועלת, וגם ישב מהצד והביט כיצד המניה מטפסת למעלה בעודו יושב על הגדר, אך למרות זאת, הוא חוזר על "החזק" גם עכשיו. "למרות המומנטום החיובי בעסקי החברה ופוטנציאל הצמיחה, אנו סבורים שכל הגורמים כבר מתומחרים ברמה בה נמצאת המניה", כתב בירון.



עלתה אתמול בכ-7% בוול סטריט למחיר של מעל 28 דולר. עוד בטרם העלייה החדה, נסחרה החברה במכפיל של 32 על הרווחים הצפויים בשנה הבאה ובאוסקר סבורים שהפרמיה מול המתחרות מוצדקת, אך מדובר ברמה הגבוהה די והותר.



ולגבי התחזיות של קומברס לשנה הבאה, בירון סבור שהן שמרניות. "אם לוקחים בחשבון הכנסות של 180 מיליון דולר מחטיבת GSS בשנה הבאה, יוצא שקומברס צופה צמיחה אורגנית של 14%. בהתחשב בצבר ההזמנות של החברה - 646 מיליון דולר - והמומנטום החיובי בעסקיה, מדובר בתחזית שמרנית".



גם דניאל מירון מבית ההשקעות RBC ממליץ לעצור לרגע, וחוזר על המלצת "תשואת סקטור" עם מחיר יעד של 26.4 דולר - 6% מתחת למחיר אליו הגיעה המניה אמש. "נציין כי הכנסות מימון גבוהות של 20 מיליון דולר תרמו 40% מהרווח לפני מס, כך שהן תרמו גם מחצית מהאפסייד מול התחזיות של האנליסטים", ציין מירון. הכנסות המימון הגבוהות הן תוצאה של קופת המזומנים האדירה של קומברס, שבה 2.3 מיליארד דולר.



מירון סבור שמניית קומברס תגיב בעליות בטווח הקצר, לאחר פרסום הדו"חות, אך מציע להיזהר בהמשך. לדבריו, חברות הטלקום נמצאות כעת בשלב הפרישה של רשתות דור שלישי וקומברס נהנית מזרם הזמנות ראשוניות חזקות. אך, מדבריו ניתן להבין שייתכן כי בהמשך הדרך יהיו מהמורות בשל קצב לא ברור של אימוץ הטכנולוגיות החדשות על ידי המשתמשים. כדי להמחיש זאת, כדאי לחשוב כמה מאיתנו מקבלים לטלפון הסלולרי שלנו הודעות MMS (מסרי מולטימדיה קצרים כגון סרטונים), על בסיס יומיומי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully