וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות וול סטריט נסחרות בירידות קלות; מדד מניות השבבים מאבד 0.5%

ליאון איצקר

8.12.2005 / 17:02

מניית מקדונלד'ס, רשת ההמבורגרים הגדולה בעולם, יורדת ב-0.8%; מניית מו"ל העיתונים טריביון מאבדת 0.5%; מניית ענקית האינטרנט אי-ביי יורדת ב-1.4%



בורסות וול סטריט נסחרות בירידות קלות. מדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה מאבד 0.5%. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסחרים במחיר של 59.38 דולר לחבית, עלייה של 17 סנט, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק.



מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלה ב-6,000 - עלייה חדה מהצפוי - ל-327 אלף בשבוע שעבר, לפי דו"ח של משרד העבודה האמריקאי. עם זאת, הממוצע הארבע שבועי הנחשב לאמין יותר ירד בשבוע השני ברציפות ל-322,500 תביעות חדשות. אנליסט של משרד העבודה אמר, כי באופן היסטורי נרשמת עלייה במספר התביעות הראשונות בשבוע שלאחר חג ההודיה.



ענקית האינטרנט יאהו (סימול YHOO) הודיעה, כי תאפשר קבלת וביצוע שיחות לטלפונים רגילים משירות המסרים המיידיים שלה. לפי ההודעה של יאהו, מדובר במחירים הנמוכים מאלה שמציעות חברות הטלפוניה ואף נמוכים מהמחירים שמציעה התוכנה הפופולרית סקייפ. מניית יאהו נסחרת כמעט ללא שינוי; מניית אי-ביי (סימול EBAY), שרכשה השנה את סקייפ, יורדת ב-1.4%.



ענקית הנפט האמריקאית שברון (סימול CVX) הודיעה, כי תרכוש מחדש מניות בסך 5 מיליארד דולר ב-3 השנים הקרובות. כמו כן, קבעה החברה תקציב השקעות הון בסך 14.8 מיליארד דולר - סכום הגדול ב-35% מתקציב זה עבור 2005. מניית שברון מוסיפה 0.4%.



מו"ל העיתונים טריביון (סימול TRB) אמרה אתמול, כי תרשום הפרשה של בין 90 ל-105 מיליון דולר ברבעון הרביעי. זאת, עקב קיצוצי משרות עליהן הודיעה בשבועות האחרונים וסגירת בית דפוס של ה"לוס אנג'לס טיימס". החברה נמצאת במהלך פיטורים של 900 עובדים - שהם כ-4% מכוח העבודה שלה - בעיתונים כמו "בולטימור סאן", "שיקגו טריביון" ו-"לוס אנג'לס טיימס". מניית טריביון מאבדת 0.5%.



מו"ל העיתונים ניו יורק טיימס (סימול NYT) צופה הפרשה כוללת של 50-40 מיליון דולר בגין קיצוצי משרות עליהם כבר הודיעה, זאת לעומת הערכה קודמת של 45-35 מיליון דולר. המו"ל של העיתונים "ניו יורק טיימס", "בוסטון גלוב" ו"אינטרנשיונל הראלד טריביון" צופה לרשום ההפרשות ברבעון הרביעי וברבעון הראשון של 2006.



מקדונלד'ס, רשת ההמבורגרים הגדולה בעולם, רשמה עלייה של 4% בנובמבר במכירות במסעדותיה הפתוחות לפחות 13 חודשים. 4 אנליסטים בוול סטריט צפו עלייה של 3.7%-3.4%, דיווחה רויטרס. המכירות בחנויות זהות בארה"ב עלו ב-4.8%. תחזית האנליסטים היתה לעלייה של 5.5%-3.3%. מניית מקדונלד'ס (סימול MCD) מאבדת 0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully