וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קואלקום מצטרפת לאופטימיות של טקסס אינסטרומנטס לגבי שוק שבבי הסלולר: העלתה תחזיותיה לרבעון הנוכחי

TheMarker

8.12.2005 / 18:41

העלאת התחזיות - בשל ביקוש מוגבר לשבבי סלולר, הודות לצפי למכירות ערות של טלפונים בחגים; אתמול העלתה טקסס את תחזית הרווח; העדכון החצי רבעוני של אינטל - היום לאחר הסגירה



קואלקום (סימול QCOM), יצרנית השבבים לטלפונים ניידים השנייה בגודלה בעולם, העלתה היום את תחזיותיה לרבעון הנוכחי, על רקע הערכות כי צפויות מכירות ערות של טלפונים סלולרים בעונת החגים הקרובה.



קואלקום, חלוצת טכנולוגיית ה-CDMA, צופה לרשום ברבעון הרביעי רווח של 39-38 סנט למניה, לעומת תחזית קודמת של החברה מהחודש שעבר, לרווח של 38-36 סנט למניה. ברבעון המקביל בשנה הקודמת, רשמה החברה רווח של 28 סנט למניה. החברה גם צופה כי הכנסותיה יהיו בקצה העליון של טווח התחזית של 1.77-1.67 מיליארד דולר.



קואלקום מסרה כי יצרניות מכשירי סלולר וספקיות שירותי סלולר, במיוחד באירופה, מגבירות את מאמצי השיווק של מכשירי טלפון עם מחשקי וידיאו ואפשרות לשלוח דואר אלקטרוני. טלפונים סלולרים מהדור השלישי זקוקים ליותר שבבים, ועל כן מניבים הכנסות גדולות יותר ליצרניות השבבים, הוסיפה קואלקום.



התחזית האופטימית של קואלקום מצטרפת לתחזית החיובית שסיפקה אתמול מתחרתה הגדולה טקסס אינסטרומנטס.

טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN), יצרנית השבבים לטלפונים סלולרים הגדולה בעולם, קיימה אתמול את העדכון החצי רבעוני שלה. במסגרתו, העלתה החברה את הקצה התחתון של טווח תחזית הרווח שלה וצימצמה את טווח תחזית המכירות לרבעון הנוכחי.



טקסס צופה כעת כי מכירותיה ברבעון הנוכחי יהיו בטווח של 3.705-3.56 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת למכירות של 3.425-3.715 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היא כי החברה תרשום מכירות רבעוניות של 3.6 מיליארד דולר.



החברה גם העלתה את הקצה התחתון של טווח תחזית הרווח שלה לרבעון הנוכחי. טקסס צופה כעת רווח רבעוני של 40-38 סנט למניה לרבעון, לעומת תחזית קודמת לרווח של 40-36 סנט למניה.



לאחר סגירת המסחר בוול סטריט היום, צפויה אינטל (סימול INTC) - שהודיעה בשבוע שעבר רשמית כי החליטה להקים בישראל את המפעל החדש לייצור שבבים, בהשקעה של 3.5 מיליארד דולר - לקיים את העדכון החצי רבעוני שלה.



לפי התחזיות, צפויה אינטל - יצרנית השבבים הגדולה בעולם - להעלות את הקצה התחתון של טווח תחזית המכירות שלה לרבעון הנוכחי. בחודש אוקטובר צפתה החברה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי יהיו בטווח של 10.8-10.2 מיליארד דולר, אולם הוסיפה כי הצמיחה הרבעונית בהכנסות תהיה נמוכה מהרגיל, בשל גידול של 100 מיליון דולר במלאים של המפיצים הגדולים שלה.



תחזית האנליסטים בוול סטריט היא כי אינטל תרשום ברבעון הרביעי רווח של 43 סנט למניה, על הכנסות של 10.6 מיליארד דולר.



בשבועיים האחרונים העריכו שורה של אנליסטים - בהם אנליסטים של דויטשה בנק, בר סטרנס וסיטיגרופ - כי אינטל צפויה להעלות את תחזית ההכנסות שלה לרבעון הנוכחי הודות לביקוש מוגבר לשבבים של מחשבים אישיים. אינטל, החולשת על כ-80% משוק השבבים למחשבים אישיים, נהנית השנה מביקוש מוגבר לשבבים למחשבים ניידים.



עם זאת, לא כל האנליסטים היו שותפים לאופטימיות. האנליסט דיויד וונג מ-איי.ג'י אדוארדס, העריך כי מכירות חלשות של מיקרו-מעבדים בחודש אוקטובר, עלולות לפגוע בתוצאות השורה העליונה של אינטל. מכירות המיקרו-מעבדים בעולם נפלו באוקטובר ב-8% ל-1.95 מיליארד דולר, לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, לפי נתוני איגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIA).



במסחר בוול סטריט עולה כעת מניית קואלקום ב-1.3%; מניית טקסס יורדת ב-0.6%; מניית אינטל מאבדת 0.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully