וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי אסונות טבע הקשורים למזג האוויר בעולם הסתכמו ב-2005 ביותר מ-200 מיליארד דולר - שיא של כל הזמנים

נמרוד הלפרן

8.12.2005 / 18:56

מתוך סכום זה, נזקים בסך יותר מ-70 מיליארד דולר היו מבוטחים; נזקי הוריקן קתרינה הסתכמו ב-125 מיליארד דולר, מהם 30 מיליארד דולר מבוטחים, לפי חברת ביטוח המשנה מינכן רה



היקף הנזק הכלכלי שגרמו אסונות טבע הקשורים למזג האוויר בעולם בשנת 2005, הסתכם ביותר מ-200 מיליארד דולר - שיא של כל הזמנים. כך לפי הערכות מקדמיות של חברת ביטוח המשנה, מינכן רה.



מדובר בסכום גבוה באופן ניכר לעומת שנת 2004, אשר בה הסתכמו הנזקים ב-145 מיליארד דולר.



מתוך נזקים בסך יותר מ-200 מיליארד דולר שנגרמו השנה, יותר מ-70 מיליארד דולר היו מבוטחים, לעומת נזקים מבוטחים בסך 45 מיליארד דולר בשנת 2004.



מרבית הנזקים נגרמו על ידי מספר חסר תקדים של סופות הוריקן שפגעו השנה במרכז אמריקה ובצפונה. היקף הנזקים שגרמה סופת ההוריקן קתרינה הסתכם ביותר מ-125 מיליארד דולר, מהם יותר מ-30 מיליארד דולר בנזקים מבוטחים.



מרבית המדענים גורסים כי פליטת גזי חממה היא הסיבה העיקרית להתחממות כדור הארץ, ומספר גדל והולך של מומחים שותף לדעה כי התחממות זו היא הגורם העיקרי לאירועי מזג האוויר הקיצוניים הפוקדים את העולם.



כך למשל, באוקטובר השנה הגיעה לראשונה סופת הוריקן אל חופי אירופה, לאחר ששנה קודם לכן התקרבה בפעם הראשונה סופה לחופי ברזיל. עוצמת סופות ההוריקן בעולם כמעט הוכפלה בשלושה העשורים החולפים, ומספר הסופות החזקות ביותר - בדרגות עוצמה 4 ו-5 - זינק ב-80% באותה התקופה.



אמנת קיוטו, אשר אושררה מוקדם יותר השנה על ידי מרבית מדינות העולם ובכלל זה, כל המדינות המתועשות למעט ארה"ב ואוסטרליה, מכוונת להאט את ההתחממות הגלובלית על ידי קיצוץ פליטת גזי חממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully