וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רושה הולדינגס הגיעה להסכם עם 15 יצרניות תרופות - בהן גם טבע - לייצור הטמיפלו לטיפול בשפעת העופות

שרון שפורר

8.12.2005 / 22:24

כך אמר היום הסנטור האמריקאי הדמוקרטי, צ'ארלס שומר; ההסכם הושג לאחר שהופעל על החברה לחץ כבד מצד הקונגרס האמריקאי, במסגרת היערכות לאפשרות של מגיפה



חברת הפרמצבטיקה, רושה הולדינגס, הגיעה להסכם עם 15 יצרני תרופות נוספים ובכללם גם ענקית הפרמצבטיקה הישראלית , וחברת מיילן לברטוריס, להגדלת הייצור של תרופת ה-Tamiflu שלה, המשמשת לטיפול בשפעת העופות. כך אמר היום הסנטור האמריקאי הדמוקרטי, צ'ארלס שומר.



רושה הסכימה באוקטובר להיפגש עם ארבע יצרניות של תרופות גנריות, לאחר שהופעל עליה לחץ מסיבי להגדיל את התפוקה, בכדי לתת מענה לטיפול בשפעת העופות. לאחר שרכשה את איווקס - טבע היא יצרנית הגנריקה הגדולה בעולם.



שומר אמר היום כי, "רושה הגיעה להחלטה הנכונה, כשבמקום להיצמד לזכויות הפטנט שלה ולטכניקות הייצור במחיר של סכנה בריאותית עולמית, החליטה לשתף פעולה עם כמה חברות בכדי להגדיל דרמטית את ייצור התרופה, אשר לה פוטנציאל להציל חיים".



בקונגרס האמריקאי מעריכים כי שפעת העופות עשויה לעלות לכלכלת ארה"ב, במקרה של מגיפה, כ-675 מיליארד דולר ובכלל זה אובדן שעות עבודה ושיבוש ברשתות האספקה. המחלה פגעה עד כה ב-135 בני אדם והביאה למותם של 69 נוספים - כולם באסיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully