וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל דלתא3: "הקשר ל-RSL הכביד עלינו; אנחנו שמחים על ההצטרפות לקבוצת תשובה"

גתית פנקס

2.7.2001 / 20:56

לדברי נועם ברדין, מה שהנחה את המפרקים של RSL בביצוע המכירה היה לו"ז צפוף שתשובה הצליח לעמוד בו; "גם השווי נקבע לפי המהירות", הוא מסביר את הדיסקאונט

"אנחנו בכלל לא צד לעסקה", מקדים ואומר היום נועם ברדין, מנכ"ל ונשיא חברת דלתא3 בתגובה לרכישת איש העסקים יצחק תשובה את השליטה בחברה מידי חברת RSL של רון לאודר, אבל נראה שאין מאושר ממנו להיפטר מהקשר עם החברה האם.

כפי שדווח כאן אמש, חברת RSL (סימול RSLCE.OB) מכרה את החזקתה בחברת דלתא3 (67%) תמורת 15.6 מיליון דולר לחברת אתרי השרון - חברה לפיתוח והשקעות בנדל"ן מקבוצת תשובה. ודאי תשאלו מה הקשר שלה לדלתא3, חברה המתמחה בטלפוניית IP? ובכן, גם לברדין אין על כך תשובה ברורה.

"זה קצת מוקדם לדבר כעת על השילוב בין החברות, אבל אנחנו שמחים מאוד על ההצטרפות לקבוצת תשובה, שנמצאת איתנו בקשר כבר מספר שבועות. תהליך בדיקת הנאותות שהיא ביצעה כלל בדיקה קפדנית של המודל העסקי שלנו והתוכניות, ואנחנו חושבים שיהיה להם הרבה מה לתרום לנו", אומר ברדין ומוסיף כי ההשקעה היא אינה רק פיננסית אלא גם אסטרטגית.

דלתא3 לא היתה פעילה במכירה של עצמה

כאשר ברדין אומר כי דלתא3 אינה צד לעסקה, הוא מתכוון לכך שלא ניתנה לה האפשרות להיות גוף פעיל במהלך המו"מ לרכישתה, מאחר וזה התבצע במסגרת רחבה יותר - מכירת הנכסים של RSL שפשטה את הרגל. פרייס ווטרהאוס קופרס היה הגוף שניהל את מימוש הנכסים, וברדין מציין כי מה שהנחה אותו היה "עקרון המהירות".

והוא גם מסביר: "היו זמנים קצובים לביצוע מכירת הנכסים. מספר גופים התעניינו ברכישת החברה, אולם תשובה היה היחיד שגם הצליח לעמוד בזמנים הנוקשים שהציבו המפרקים. גם המחיר נקבע בגלל המהירות", מסביר ברדין את התהליך.

הרכישה התבצעה, כאמור, לפי שווי של 15.6 מיליון דולר לדלתא3, בעוד שוויה היום בנאסד"ק (בפתיחת המסחר) היה 21.5 מיליון דולר. המזומנים שהיו בקופת החברה בסיומו של הרבעון הראשון הסתכמו ב-44.7 מיליון דולר, כך שמדובר בדיסקאונט גדול ביותר - של 65%. ונזכיר, כי מדובר בחברה ששוויה בשיא היה מיליארד וחצי דולר.

"זה לא נדיר שחברה נסחרת מתחת לשווי המזומנים"

"טוב, שנינו יודעים מה קרה לנאסד"ק מאז", אומר ברדין, "ומעבר לזה היה לנו קשה מאוד מאז ינואר, אז RSL פשטה את הרגל. כמו כן, תופעה שחברות נסחרות היום מתחת לשווי המזומנים שלהן היא לא חדשה בוול סטריט. במקרה הספציפי שלנו אנחנו נמצאים בצומת של כל מה שנחבט בתקופה האחרונה - חברות האינטרנט והטלקום, שספגו מכה קשה ביותר, הן הלקוחות שלנו. יחד עם זאת, הן גם אלה שמובילות את השינוי בתעשייה", הוא מציין.

הלקוחה הגדולה ביותר של דלתא3 היתה RSL, ובתקופה האחרונה החברה החלה בתהליך של התנתקות ממנה. במסגרת זו, לפני מספר ימים היא הודיעה על חוזה עם שתי חברות גדולות שפועלות באירופה - וורלדקום ו-Teleglobe.

"עד לא מזמן התחרינו עם חברות טלפוניית אינטרנט אחרות, שלא היה להן מודל עסקי הגיוני - אספקת שיחות באינטרנט בחינם. זה לא הגיוני ולא כלכלי, והיום לא רק שמתרגלים לכך שהשירותים האלה עולים כסף, אלא גם הצלחנו להעלות את המחירים של השירותים שלנו", הוא אומר בעידוד, ומציין שמאחר וחלק ניכר מן החברות הללו פשטו את הרגל, קל יותר לדלתא3 להתחרות בשוק זה.

ברדין בכלל איש אופטימי. הוא גם מציין לטובה גם את העובדה שלחברה מספיק מזומנים כדי להמשיך ולפעול מבלי להיזדקק לשירותי שוק ההון, וכי אין לה התחייבויות כלשהן לטווח הקצר או הארוך. הוא גם חוזר ואומר כי החברה דבקה בהערכותיה כי היא תעבור לרווחיות ברבעון הרביעי של 2002, וזאת על אף שהחברה הפסידה 8 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה על מחזור מכירות של 6 מיליון דולר.

בשבוע הבא תקיים דלתא3 את ישיבת הדירקטוריון הראשונה שלה, שתכלול הרכב חדש שבו לא יהיה זכר לנציגי RSL או לנציגי המפרק הזמני. "היה לנו קשה לנהל את החברה מבחינה אסטרטגית בתקופה האחרונה שכן הדירקטוריון שלנו כלל נציגים שמונו על ידי המפרק, שהאינטרסים שלהם לא בהכרח עמדו בקנה אחד לשלנו, שהרי היא חברה שמבקשת למכור את נכסיה", אומר ברדין.

"כשהיינו מדברים עם לקוחות הם תמיד היו שואלים אותנו מה הסיפור של RSL, וזה הכביד עלינו וגם הטריד את הלקוחות שאולי חששו שיש לכך השפעה על הפעילות שלנו", "כעת אנחנו מצטרפים למנצחים", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully