וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד הממונה לביהמ"ש: לא נגיש תביעה כנגד בני גאון עד להכרעה בערעור המינהלי

אמיר הלמר

2.7.2001 / 21:19

טען כי טיוטת כתב התביעה, שהכין עו"ד משה בלטר, מוכנה להגשה; הודיע כי אין בכוונת הוועד הממונה להגיש תלונה כנגד גאון למשטרה בעקבות ממצאי דו"ח אינדיג

היום התנהל בביהמ"ש המחוזי בירושלים, בפני השופט יהונתן עדיאל, הערעור המינהלי שהגיש בני גאון, כנגד החלטת הרשם להורות לוועד הממונה של אגודת הקו אופ, להגיש כנגדו תביעה להשבת הרווחים שהפיק מהאופציות שהוקצו לו בעת הנפקת החברה הבת של האגודה, חברת הרבוע הכחול בוול סטריט. רווחי גאון מאותה הנפקה, מוערכים בכ-2.4 מיליון דולר.

גאון טען, באמצעות עו"ד נבות תל צור, כי החלטת הרשם התקבלה שלא כדין, בחוסר סבירות או נימוק, וכל תפקידה לסכל את ההליך המעין שיפוטי בעניין דו"ח אינדיג, המתקיים בפניו.

הוועד הממונה, באמצעות עוה"ד ליפא מאיר וחנן פרידמן, טענו כי הוועד מוסמך להגיש תובענה כנגד גאון וזאת בלי צורך בקבלת אישור מהרשם לשם כך.

פניית הוועד הממונה לרשם בבקשה לקבלת הוראות, טוען הוועד, נבעה מהנוהג שאימץ לעצמו הועד הממונה לפנות לרשם, בבקשה לקבלת הוראות במקרה של החלטות שאינן בגדר ניהולה השוטף של האגודה.

הוועד הממונה טוען בנוסף, כי בנסיבות העניין, אין למערער זכות ערעור על החלטת הרשם, שכן מדובר בהליך שבין הרשם לבין הוועד הממונה, שבמסגרתו מבקש הוועד הממונה אישור מהרשם לבצע פעולה שהיא ממילא בגדר סמכותו.

לטענות הוועד הממונה בערעור, הצטרף אף רשם האגודות השיתופיות, אורי זליגמן שיוצג ע"י עו"ד אורית קוטב.

עו"ד אליעזר לויט אף הוא תמך בטענה כי לוועד הממונה שנבחר ע"י הרשם ומשמש כוועד האגודה, הסמכות להגיש כנגד גאון את התביעה, וכלל לא היה צריך לפנות לשם כך לקבלת הוראות מהרשם. עם זאת, טען עו"ד לויט, כי על הרשם לקבל החלטה בדו"ח אינדיג בכללותו.

הוועד הממונה ציין בדיון, כי התביעה שבכוונתו להגיש כנגד גאון, אינה נסמכת על דו"ח אינדיג כראייה, אלא על הממצאים העובדתיים שנתגלו בו, והראיות החיצוניות עליהן נסמך הדו"ח, ולפיכך אין כל צורך להמתין להחלטת הרשם בדו"ח לשם הגשת התביעה.

בדיון שהיה אמור להיות למעשה קדם-ערעור, הסכימו הצדדים לדון בערעור לגופו. עם סיום הדיון ציין הוועד הממונה כי כתב התביעה כנגד גאון, שהוכן ע"י עו"ד משה בלטר, מוכן למעשה להגשה.

הוועד הממונה הסכים, עם זאת, שלא להגיש את התביעה כנגד גאון עד לסיומו של הליך הערעור וקבלת ההחלטה ע"י השופט, שציין כי ההחלטה תינתן, ככל הנראה, בתוך תקופת הפגרה.

עוד ציין הוועד הממונה, כי למרות פניות רבות של בעלי מניות באגודה, בדרישה להגיש כנגד גאון תלונה במשטרה על מעשיו באגודה, בהתאם לאמור בדו"ח, החליט הוועד שאין בכוונתו לעשות כן, אך ציין כי מי שמעוניין מבין בעלי המניות להגיש את התלונה, חופשי לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully