וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: הזרים בעמדת המתנה אך השוק המקומי ממשיך להיות אטרקטיווי בעיניהם

שרון שפורר

9.12.2005 / 9:59

בלאומי סבורים כי חודש דצמבר החזק מסורתית והמשך פרסום אינדיקטורים חיוביים יתמכו במגמה החיובית; כלכלני הבנק: כדאי לשקול השקעה באג"ח קונצרניות בחו"ל בדירוג Investment Grade



חודש דצמבר, המאופיין במגמה חיובית בשוק ההון בשילוב עם המשך פרסום אינדיקטורים חיוביים, יתמוך במגמה החיובית בשוק המניות המקומי. כך צופים כלכלני החטיבה להשקעות של בנק לאומי. עם זאת, אומרים הכלכלנים כי ההמשך העלייה בריבית והחולשה בשוק הסולידי עלולים להעיב על המסחר.



בבנק מציינים, כי מחזורי המסחר בבורסה המקומית ממשיכים להיות גבוהים, אך לעת עתה המשקיעים הזרים נמצאים בעמדת המתנה ואינם ממשיכים להגדיל את חשיפתם לשוק המניות המקומי. עם זאת, אין הזרים מדירים רגליהם מהשוק המקומי ולכן גם לא מקטינים את החשיפה לשוק. בבנק מזכירים, כי במהלך 2005 הגדילו המשקיעים הזרים בצורה ניכרת את ההשקעה במניות בתל אביב, ומתחילת השנה הוכפלה השקעתם בשוק המניות פי ארבעה בהשוואה לשנת 2004.



להערכת כלכלני הבנק, השוק המקומי ממשיך להוות יעד אטרקטיווי מבחינת המשקיעים הזרים, ועמדת ההמתנה שבה הם נוקטים נובעת מהציפייה להמשך ההתפתחויות באזור. בנוסף, ממשיכים המשקיעים הזרים להביע אמון בשוק המקומי, וקיימים לא מעט גופים המתעניינים בהשקעות ריאליות בישראל. בלאומי מציינים, כי לאחרונה השתתפו מספר גופים זרים במכרזים למכירת קופות הגמל וקרנות הנאמנות מידי הבנקים, והביעו עניין בחברות נוספות, בהן החברות המופרטות.



בלאומי סבורים, כי באפיק השקלי, ההשקעה במק"מ או באיגרות חוב בעלות מח"מ בינוני הינה "מעניינת", וכך גם השקעה באיגרות הבינוניות באפיק הצמוד. זאת, לנוכח הצמצום הניכר בהיצע איגרות החוב הממשלתיות מסוג זה לאור שמירה על יעד הגירעון ומקורות מימון חלופיים (הפרטה וגיוסים בחו"ל) ולנוכח השתטחות העקום. בבנק השני בגודלו במדינה ממליצים למשקיעים לשקול השקעה באיגרות חוב קונצרניות בחו"ל בעלות דירוג Investment Grade.



כלכלני לאומי מתייחסים גם לשוק המט"ח המקומי. לדבריהם, רמת הסיכון של השקל כנגד הדולר היא גבוהה יחסית, ותושפע ממדיניותו האקטיווית והמצמצמת של בנק ישראל, השומרת על פער ריביות חיובי בין ישראל לארצות הברית, ממגמות המסחר בשוק האירו-דולר ומהסנטימנט העולמי כלפי השווקים המתעוררים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully