וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מדד הניקיי בטוקיו עלה ב-1.5% על רקע התאוששות במניות הברוקראז' והבנקאות

ליאון איצקר

9.12.2005 / 10:11

כלכלת יפאן צמחה בקצב שנתי של 1% ברבעון השלישי לעומת הערכה קודמת של 1.7%; מדד הקוספי בסיאול איבד 0.5%; ירידות נרשמו במגזר השבבים האסייתי



מדד הניקיי בטוקיו נסגר בעלייה של 1.5% על רקע התאוששות במניות הברוקראז' והבנקאות. מנגד, מדד הקוספי בסיאול איבד 0.5%; מדד ההאנג סנג בהונג קונג מוסיף 0.4%. ירידות נרשמו במגזר השבבים האסייתי.



מחיר הנפט הגולמי שב לעלות אתמול על רקע ביקוש מוגבר בעקבות התקררות מזג האוויר בצפון ארצות הברית. כעת, נסחרים החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר במחיר של 61.44 דולר, עלייה של 78 סנט, במסחר שלאחר הסגירה בבבורסת הסחורות של ניו יורק.



כלכלת יפאן צמחה בקצב שנתי של 1% ברבעון השלישי, האיטי ביותר השנה, כך דיווח היום משרד הקבינט בטוקיו. זאת, לעומת הערכה קודמת של 1.7% ולעומת תחזית הכלכלנים לצמיחה של 2.3% לפי סקר שערכה בלומברג.



התאוששות נרשמה במניות הברוקראז' והבנקאות בבורסת טוקיו. המגזר רשם אתמול ירידות לאחר שטעות בפקודת מסחר הובילה לתוהו ובוהו במניית ג'יי-קום היפאנית, שהנפיקה לראשונה לציבור. מיזוהו סקיוריטיז, חטיבה של הבנק השני בגודלו ביפאן, הודה אתמול כי הוא זה שנתן את פקודת המסחר המוטעית. מיזוהו פייננשל מסר כי הטעות תעלה לבנק לפחות 27 מיליארד ין (כ-225 מיליון דולר). מניית הבנק עלתה ב-2%.



מניית מיצובישי UFJ פייננשל, הבנק הגדול ביפאן, עלתה ב-3.2%; מניית הברוקראז' ניקו קורדיאל עלתה ב-4.8%; מניית נומורה הולדינגס, הברוקראז' הגדול ביפאן, עלתה ב-3.6%.



ירידות נרשמו במגזר השבבים האסייתי לאחר שאינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, צימצמה אתמול לאחר סגירת המסחר בוול סטריט את טווח תחזית ההכנסות לרבעון הנוכחי, במסגרת העדכון החצי רבעוני שלה.



סמסונג אלקטרוניקס ירדה ב-1.7% בסיאול; הייניקס סמיקונדקטור הקוריאנית ירדה ב-3.4%; יצרניות השבבים הטיוואניות TSMC ויונייטד מיקרואלקטרוניקס ירדו ב-1.5% ו-1.3% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully