וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיבת פאראמונט של ענקית המדיה ויאקום מתכוננת להגיש הצעת רכש לאולפני הסרטים דרימוורקס

רויטרס

9.12.2005 / 14:42

דרימוורקס SKG, שהוקמה ב-1994 על ידי סטיבן שפילברג, דיוויד גפן וג'פרי קצנברג, כבר מנהלת שיחות עם חטיבת NBC יוניברסל של ג'נרל אלקטריק; דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל"



חטיבת הסרטים פאראמונט פיקצ'רס (Paramount Pictures) של ענקית המדיה ויאקום, מתכוננת להגיש הצעת רכש לאולפני הסרטים דרימוורקס SKG (DreamWorks SKG), אשר כבר מנהלים שיחות עם חטיבת NBC יוניברסל של ג'נרל אלקטריק. כך דיווח היום "וול סטריט ג'ורנל".



העיתון, שציטט אנשים המקורבים לנושא, אמר כי מועצת המנהלים של ויאקום אישרה ביום חמישי את ההצעה המתוכננת במידה שמשקיעים חיצוניים ישלמו את מרבית הכסף. פאראמונט נמצאת בשיחות עם משקיעים מאז נובמבר לצורך גיוס של כ-800 מיליון דולר, אמר אחד המקורות לג'ורנל. על פי העיתון, לא ברור אם החברה כבר השיגה משקיעים.



דרימוורקס, שהוקמה ב-1994 על-ידי סטיבן שפילברג, דיוויד גפן וג'פרי קצנברג, מעונינת במחיר של כמיליארד דולר, פלוס נטילת חובות, על פי העיתון.



באמצעות רכישת האולפנים, תרוויח פאראמונט את שפילברג כמפיק, תזכה בשליטה בספרייה בת 60 הסרטים של דרימוורקס ותקבל את הזכות להפצת סרטים של חברת האנימציה דרימוורקס אנימיישן, שהיא חברה נסחרת ונפרדת.



ויאקום מתכננת להתפצל לשתי חברות עד סוף 2005, כאשר טום פרסטון יהפוך למנכ"ל ויאקום, אשר תחזיק בפאראמונט, MTV ונכסים אחרים. החברה האחרת, CBS קורפ, תנוהל על ידי לס מונבס ותחזיק ברשת הטלוויזיה CBS, אינפיניטי ברודקסטינג ובנכסים אחרים.



פאראמונט בחנה את האפשרות של הצעת רכש לדרימוורקס מוקדם יותר, אך מועצת המנהלים של ויאקום אמרה אז לאולפנים כי לא תוכל לתמוך בהשקעה כה גדולה, בעוד היא נמצאת במהלך הפיצול, לפי הדיווח. אחד המקורות אמר לג'ורנל, כי עקב חששות בנוגע למלחמת מחירים, ויאקום הביעה העדפה לבלעדיות בשיחותיה עם דרימוורקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully