וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים מצביעים על עליות למרות צמצום התחזיות של אינטל; נייס עולה ב-2% במסחר שלפני הפתיחה

עומרי כהן

9.12.2005 / 23:09

נייס השלימה גיוס גדול מהמתוכנן של 185 מיליון דולר במחיר של 46.25 דולר למניה; טבע שוב בשיא כל הזמנים - עלתה אתמול עוד 1%; הנפט ממשיך להתחזק - עולה ל-61 דולר



לאחר ירידות השערים המתונות, שנרשמו אמש בוול סטריט, מצביעים היום החוזים העתידיים על פתיחה חיובית של המסחר, למרות אכזבה מצמצום טווח תחזית ההכנסות של אינטל והתחזקות נוספת במחירי הנפט.



כשעה לפני הפתיחה מצביעים החוזים על עלייה של 0.1% במגזר הטכנולוגיה, ועל עלייה חדה יותר של 0.3% בשוק כולו. מזג האוויר הקר בצפון מזרח ארה"ב ממשיך לתת את אותותיו ומחירה של חבית נפט גולמי עולה עוד 34 סנט ל-61 דולר, על רקע הציפייה לביקושים גבוהים לנפט לחימום. סופת השלג הראשונה, שפקדה את ניו יורק השבוע, צפויה להסתיים היום. אולם למרות השמש שתפציע מחר, ימשיכו הטמפרטורות בתפוח הגדול להסתובב סביב 0 מעלות צלזיוס.



יצרנית השבבים הגדולה בעולם, אינטל, צימצמה אמש לאחר סיום המסחר את טווח תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי, במסגרת העדכון החצי רבעוני שלה. אינטל צופה כעת הכנסות של 10.6-10.4 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 10.8-10.2 מיליארד דולר. בוול סטריט התאכזבו המשקיעים מההודעה, לאחר שבשבוע שעבר העריך בית ההשקעות בר סטרנס, כי אינטל תעלה את טווח התחזית ואף העלה בעצמו את תחזית המכירות מ-10.6 ל-10.7 מיליארד דולר, על רקע ציפייה למכירות גבוהות של מחשבים אישיים.
בגזרה המקרו כלכלית תפרסם היום אוניברסיטת מישיגן לאחר פתיחת המסחר נתונים ראשונים על מצב אמון הצרכנים בארה"ב בחודש דצמבר. בוול סטריט מעריכים, כי מאז חופש חד ההודיה עלה מדד אמון הצרכנים ב-4.4 נקודות ל-86 נקודות, בהמשך לעלייה של 1.7 נקודות במחצית השניה של נובמבר.



בנוסף, צפויים להתפרסם נתוני המלאים הסיטונאיים בארה"ב, אשר צפויים להצביע על עלייה של 0.5% באוקטובר, בהמשך לגידול של 0.6% שנרשם בספטמבר.



בקרב המניות הישראליות תיסחר נייס, לאחר שהשלימה אמש גיוס של 185 מיליון דולר בהנפקה של 4 מיליון מניות לציבור. נייס מכרה את המניות במחיר של 46.25 דולר למניה - נמוך ב-1% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בנאסד"ק. במקביל, העניקה נייס לחתמים אופציה לרכוש ממנה עד 600 אלף מניות נוספות במחיר ההנפקה. מימוש האופציה במלואה יגדיל את היקף הגיוס בכ-28 מיליון דולר לכ-213 מיליון דולר.



מספר המניות שמכרה נייס בהנפקה השלישית שלה בוול סטריט היה גבוה מהמתוכנן. לפני כחודש הודיעה נייס כי בכוונתה למכור רק 3.5 מיליון מניות עם אופציה ל-525 אלף מניות נוספות, כך שהמכירה הנוספת אמש והגדלת האופציה מצביעים כנראה על ביקוש גבוה שרשם בשוק למניות נייס.



בעקבות ההנפקה גדלו מספר מניותיה של נייס ל-24.75 מיליון מניות בדילול מלא ושווי החברה טיפס לכ-1.2 מיליארד דולר בדילול מלא, לפי מחיר הסגירה של אמש. כעת עולה נייס ב-1.9% ל-47.6 דולר במסגרת המסחר שלפני הפתיחה.



טבע טיפסה אתמול עוד 1% למחיר שיא חדש של 43.9 דולר. זאת, לאחר שחברת התרופות היפאנית איסאי הודיעה טבע תוקפת את הפטנט שלה על תרופת Aricept, שמיועדת לטיפול במחלת האלצהיימר. החברה היפאנית קיבלה באוקטובר הודעה מטבע ולפיה פנתה החברה הישראלית לרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) בבקשה לאשר לה לשווק גרסה גנרית לתרופה. איסאי הגישה תביעה נגד טבע בבית המשפט המחוזי בניו ג'רזי בטענה להפרת פטנט ולכן ניתן להניח כי החברה הישראלית היתה הראשונה שפנתה בבקשה לאשר את המוצר, שהפטנט עליו פוקע בסוף נובמבר 2010.



מכירותיה של התרופה שמשווקת ב-76 מדינות הסתכמו ב-1.3 מיליארד דולר ב-12 החודשים שהסתיימו במארס 2005, וצפויות לצמוח ב-15% בשנת הכספים הנוכחית שהחלה באפריל 2005. המכירות של התרופה בארה"ב הגיעו ל-907 מיליון דולר ב-2005 ול-481 מיליון דולר באפריל-ספטמבר 2005.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully