וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנים ראשונים להתאוששות: גידול בצריכה הפרטית וגידול בפעילות במשק בחודשים אפריל ומאי

גולן פרידנפלד

2.7.2001 / 16:07

מדד הייצור התעשייתי עלה בחודש אפריל ב-2%; הירידה ביצוא הסחורות נבלמה - הסתכמה במאי ב-2%

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחת היום כי בחודשים אפריל-מאי השנה חלה עלייה מתונה בצריכה הפרטית ועלייה במספר אינדיקטורים המצביעים על גידול הפעילות במשק.

נתוני מגמה על המסחר הקמעוני בחודשים אפריל-מאי מצביעים על גידול של 3%-4% לחודש ברכישת מוצרים. נתון מעודד נוסף מצביע על עלייה של כ-10% במספר לינות הישראלים במלונות בארץ ובמספר התושבים הנוסעים לחו"ל. לעומת זאת, מספר לינות התיירים בבתי מלון בארץ ירד ב-11%.

האינדיקטורים על רמת הפעילות בענפי המשק מצביעים בחלקם על עלייה. כך, מדד הייצור התעשייתי עלה בחודש אפריל ב-2% לאחר יציבות במארס וירידות של 1% ו-2% בינואר- פברואר. נתוני הלשכה מצביעים על עלייה בייצור בתעשיות האלקטרוניקה, כלי הטיס והתרופות וכן בטכנולוגיות כימיה, מכונות וציוד חשמלי. בתעשיות המסורתיות (מזון, משקאות, טקסטיל וכו') ,לעומת זאת, חלה ירידה בייצור.

מדד הפדיון בענפי המסחר והשירותים (ללא בנקים) עלה גם הוא ב-2% בחודש אפריל, לאחר ירידה של 1% בחודש מארס. בחודש מאי נרשמה עלייה של 3% ביבוא מוצרי השקעה לענפי המשק בהמשך לעלייה של 2% באפריל.

יצוא הסחורות ירד במאי ב-2% לאחר ירידות גדולות יחסית של בין 6%-10% בשיעור שנתי בינואר-אפריל. ירידה זו הושפעה מירידה של 4% ביצוא התעשייתי, שמשקפת בחלקה את ירידת מחירי היצוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully